استان اصفهان دارای بزرگ ترین شبکه شهری کشور

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۷ شهر از بزرگ‌ترین شبکه شهری کشور برخوردار است که دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فراشهری و شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جزئیات طرح‌های فرا شهری استان اظهار داشت: از ۱۰۷ شهر استان ۱۰۱ شهر مشمول نظام جامع و ۶ شهر مشمول نظام هادی است و این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است که با دارا بودن ۱۰۷ شهر از بزرگ‌ترین شبکه شهری کشور برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: از این ۱۰۱ شهر ۹۸ شهر دارای طرح جامع ابلاغی و ۳ شهر باغبهادران- جوشقان قالی – کامو و چوگان دارای مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و در مرحله ارسال به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اخذ تنفیذ است.

او افزود: در سال جاری تهیه طرح جامع ویژه شهر نطنز و نائین در دستور کار این اداره کل است و همچنین برنامه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان پایلوت کشوری در دست تهیه است.

امیرخانی در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی شهری گفت: از ۹۸ شهر استان ۲۷ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب، ۲۹ شهر در دست تهیه طرح، ۲۷ شهر در مرحله تأمین اعتبار و در دستور کار سال ۹۸ و ۱۸ شهر در دستور کار سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: شهر‌های مورد نظر جهت تهیه طرح تفصیلی در سال ۹۸ شامل انارک، جندق، حبیب‌آباد، تودشک، حسن‌آباد، سجزی، محمدآباد، نصرآباد، نیک‌آباد، عسگران، میمه، ورزان، بوئین میاندشت، افوس، نائین، بافران، دولت‌آباد، کمشچه، اژیه، ورزنه، هرند، زرین‌شهر، ورنامخواست، سده لنجان، زاینده‌رود، چرمهین و سمیرم می‌باشند.

او اقدامات شاخص انجام شده طی سال‌های اخیر در حوزه شهرسازی و معماری را این‌گونه برشمرد و گفت: تدوین دستورالعمل بررسی نقشه‌های پایه از نظر شکلی و داده‌های مورد نیاز برای تهیه طرح‌های تفصیلی، تدوین نظام مستندسازی فرآیند تهیه طرح‌های تفصیلی شهری، تأمین اعتبار و تسریع در فرآیند عقد قرارداد تهیه طرح‌های توسعه شهری، تشکیل واحد GIS در معاونت شهرسازی و بررسی شکلی و تحویل نقشه ۱۵ شهر استان و برقراری رویکرد‌های مشارکت از جمله اقدامات شاخص این اداره کل طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است.

انتهای پیام/م

 

جزئیات طرح‌های فرا شهری استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.