مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

انجام پرواز‌های داخلی به مقاصد مهم از فرودگاه امام خمینی (ره)

رستمی گفت: به دلیل درخواست بسیاری از مسافران خارجی انجام پرواز‌های داخلی از فرودگاه امام بیشتر می‌شود.

انجام پرواز‌های داخلی به مقاصد مهم از فرودگاه امام خمینیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رستمی مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با بیان اینکه در خصوص شهر فرودگاهی مسئولیت اصلی و توسعه آن را بر عهده داریم گفت: طبق سند جامع این فرودگاه باید فرودگاه امام خمینی به هاب اول بار و هاب  دوم مسافر تبدیل شود و دولت و مجلس برای رسیدن به این هدف اقدامات بسیار زیادی را از جمله ایجاد بستر‌های لازم فراهم کرده اند.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: ما برای رسیدن به این توسعه باید طرح جامع داشته باشیم.

رستمی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته با حضور رئیس جمهور ترمینال سلام افتتاح شد و ما در این از این ترمینال روزانه ۷ پرواز انجام می‌دهیم و در ۳ ماهه نخست امسال توانسته‌ایم به مقاصد مختلف پرواز داشته باشیم.

او به راه اندازی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ۵ ساله توانستیم منطقه آزاد این بخش را راه اندازی کنیم و در خرداد امسال همزمان با آغاز راه اندازی ترمینال سلام بهره برداری و استفاده از منطقه آزاد هم صورت گرفت.
بیشتر بخوانید: خرید هواپیما همچنان ادامه دارد/ مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها برطرف نشده است

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی یادآور شد: برای ایجاد منطقه آزاد سرمایه گذاری‌های بسیار زیاد و زیرساخت‌ها فراهم شده و با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها امروز شاهد ترخیص کالا از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به سمت گمرک هستیم.

رستمی گفت: از طرف گمرک هم کد اختصاصی برای سرمایه گذاران دریافت کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به این کد سفارشات خود را ثبت کنند.

او اظهار کرد: امروز در پروزاز‌های بین المللی هم فرودگاه بیشتر به سمت کنترل خروجی می‌رود و ما توانسته‌ایم فضا‌های موجود را ساماندهی کنیم و در طول ۱ سال گذشته مرکز فعالیت‌ها و مرکز مدیریت فرودگاه‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره افزایش پرواز‌های داخلی از فرودگاه امام خمینی گفت: برای نوروز پرواز‌های داخلی در نظر گرفته شده و طبق برناه ۵ ساله توسعه کلی برای افزایش پرواز‌های اخلی را داشته اینم از طرف دیگر به دلیل انکه بسیاری از مسافران بین المللی درخواست انجام پرواز‌های داخلی از فرودگام امام را داشتند بنابراین این بخش را هم فعال کردیم.

رستمی اظهار کرد: روزانه ۸ میلیون نفر در حوزه شهر فرودگاهی جا به جا می‌شوند و با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده ۳ تا ۴ شرکت داخلی هم اعلام آمادگی کردند تا پرواز‌های داخلی به سمت شهر‌های مهم از جمله مشهد را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه رفتار گمرک در فرودگاه‌ها باید بسیار در سطح مناسب و خوب باشد گفت: به هیچ عنوان گمرک حق بی احترامی به مسافران راندارد و در صورتی که بی احترامی از سوی این بخش‌ها دیده شد فورا باید به بخش‌های نظارتی اطلاع دهند.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: هم اکنون در منطقه آزاد شهر فرودگاه امام خمینی ۴۵۰ هزار دلار کالا وجود دارد که در انبار‌ها قرار گرفته که هنوز خارج نشده و این به هیچ عنوان به معنای قاچاق نیست و من صحبت نماینده مجلس را در این باره رد می‌کنم.

رستمی گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در برنامه‌ای ۵ ساله توسعه و تکمیل شبکه پروازی در دستورکار قرار گرفته است. باید برقراری پرواز‌های داخلی طبق درخواست بین‌المللی داشته باشیم. وقتی که سفیر هندوستان از ما می‌خواهد در فرودگاه امام (ره) پرواز مشهد داشته باشیم، به آن دلیل است که آن‌ها اعلام می‌کنند مایلند از فرودگاه امام (ره) به مشهد بروند تا از فرودگاه دبی.

او تاکید کرد: از سوی دیگر حوزه نفوذ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ۸ میلیون نفر جمعیت است که درخواست برقراری پرواز‌های داخلی دارند و این زیرساخت آماده است ضمن آنکه ۴ شرکت نیز استقبال کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار