نهادینه شدن پژوهش محوری در آموزش وپرورش کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پژوهش محوری باید در برنامه‌های آموزش و پرورش نهادینه شود.

نهادینه شدن پژوهش محوری در آموزش وپرورش کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم نواختن زنگ " پژوهش " به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در مجتمع آموزشی غیردولتی ریحانه آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان با بیان اینکه مدرسه بهترین کانون یادگیری است، گفت: آینده یک کشور و نظام جمهوری اسلامی در مدرسه رقم خواهد خورد.

او با بیان اینکه پژوهش موتور محرکه‌ی توسعه هر کشوری است، افزود: همه کشور‌های توسعه یافته و کشور‌هایی که در راستای توسعه حرکت می‌کنند در تمامی برنامه‌های خود پژوهش محوری را سرلوحه کار خود قرار داده اند، لذا امر پژوهش در دستگاه بزرگی تعلیم و تربیت لازم و ضروری است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه پژوهش محوری باید در مدارس نهادینه شود تا کنجکاوی و خلاقیت دانش آموزان را به ارمغان آورد، عنوان کرد: توسعه و تجهیز پژوهش سرا‌های دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان و توجه ویژه همه مدیران آموزش و پرورش در سراسر استان به پژوهش سرا‌های دانش آموزی لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه طعم‌شیرین پژوهش در همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید نهادینه شود، افزود: کار‌های پژوهشی و بر اساس پژوهش محوری در تمامی برنامه ها، هزینه‌ها را بر دستگاه کاهش می‌دهد به همین دلیل است که توصیه شده است که قبل از هر کاری زمینه‌های پژوهشی آن مدنظر قرار گرفته شود.

او با بیان اینکه باید همه دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌های مالی در امر پژوهش به کمک آموزش و پرورش بیایند، بیان داشت: محصول پژوهش سرا‌های دانش آموزی ما دانش آموزان افتخارآفرینی هستند که در جشنواره‌های نوجوان و جوان خوارزمی خوش می‌درخشند و با طرح‌های خود زمینه ظهور استعداد‌های خود را در مراتب عالیه آموزشی فراهم می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر این که تلاش ما این است که روز به روز بر کیفیت پژوهش سرا‌های دانش آموزی در سراسر استان افزوده شود، گفت: اقدام پژوهی و درس پژوهی جزو برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است و همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اثرگذار هستند که پژوهش محور باشند، بیان کرد: همه‌ی ما باید در راستای تربیت دانش آموزانی پژوهش محور که در تمامی کار‌ها پژوهش را اصل قرار می‌دهند، تلاش کنیم تا به اهدافمان هم در این زمینه نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار