برگزاری جلسه توجیهی طرح یارانه دستمزد در اسلام آبادغرب

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به نحوه اجرای طرح یارانه دستمزد و کارورزی، این طرح را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به نحوه اجرای طرح یارانه دستمزد و کارورزی، این طرح را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و گفت : این طرح یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها مهم در حوزه اشتغال است.

او گفت : طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

او هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد را کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست و گفت: افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار یکی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

محمد پور مدیر سرمایه گذاری سازمان طرح یارانه دستمزد را فرصتی برای معرفی دانش آموختگان با استعداد به بازار کار بیان کرد و گفت: دانش آموختگان کشاورزی در طرح یارانه دستمزد، مهارت شغلی را فرا می‌گیرند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح کارورزی و یارانه دستمزد فرصتی را بوجود آورده تا دانش آموختگان بخش کشاورزی را با مهارت شغلی آشنا و زمینه کشف استعداد‌ها و اشتغال را برای آن‌ها فراهم نماییم.

او اهمیت طرح یارانه دستمزد را آشناسازی دانش آموختگان با مهارت‌های کاری دانست و به بیان دستورالعمل‌های مربوطه اشاره داشت و افزود: این طرح فرصت و زمینه‌ای هم برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی فراهم می‌نماید تا بتوانند نیرو‌های توانمند و مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان کشف کنند.

محمد پور به مزایای طرح فوق برای دانش آموختگان کشاورزی استان اشاره نمود و گفت: در طرح یارانه دستمزد، دانش آموختگان می‌توانند بر اساس دانشی که دارند مهارت‌های کاری را در محیط شغلی فرا بگیرند و با کسب تجربه کاری به بازار کار وارد شوند.

محمدپور زمان اجرای طرح یارانه دستمزد را ۱۲ ماه اعلام نمود و گفت: در اجرای این طرح هیچ تعهدی برای استخدام نیرو‌ها برای واحد‌های پذیرنده ایجاد نمی‌کند و واحد‌های تولیدی در صورتی که تمایل به ادامه همکاری داشته باشند می‌توانند افراد را جذب نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار