رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

افزایش کرایه بارنامه‌ها صحت ندارد/ تن کیلومتر به درستی اجرا شده است

حسن نیا گفت: افزایش کرایه بارنامه‌ها صحت ندارد و ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کرایه کالا‌ها نداریم.

افزایش کرایه بارنامه‌ها صحت ندارد/ تن کیلومتر به درستی اجرا شده استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع لجستیک با اشاره به اینکه هیچ افزایش کرایه‌ای در بارنامه‌ها ایجاد نشده است، گفت: سهم اشغال صندلی‌های اتوبوس ۵۰ تا ۶۰ نفر است و ما کمتر از نیاز ناوگان بهره‌وری داریم بنابراین باید با افزایش بهره‌وری و جابجایی مسافران بتوانیم این کمبود را جبران کنیم بنابراین هیچ برنامه‌ای برای افزایش کرایه نداریم.

او با اشاره به اینکه بخشی از افزایش قیمت بنرین باید با بهره‌وری هزینه شود، گفت: در کمیسیون‌ها هیج برنامه‌ای برای افزایش کرایه‌ها اعلام نشده، اما متاسفانه برخی از مسافران بین شهری به صورت غیر رسمی توسط خودور‌های سواری جابجا می‌َشوند که این بخش مربوط به سامانه کرایه‌ها نیست.

حسن نیا در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرا نشدن درست تن‌کیلومتر گفت: طبق صحبتی که با دبیر انجمن کامیون داران انجام شد ما به آن‌ها اعلام کردیم اگر فرمول تن کیلومتر درست نیست شاخص و یا فرمول جدیدی که شما دارید به ما ارائه کنید، اما تا کنون هیچ فرمول جدیدی برای اجرای درست تن کیلومتر از دیدگاه آن‌ها به ما ارائه نشده است بنابراین ما در چارچوب علمی و مقررات طرح تن کیلومتر را انجام دادیم.

حسن نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود‌های لاستیک‌های مورد نیاز کامیون‌ها هم گفت: در بازه‌ای شاهد از کمبود لاستیک بوده‌ایم، اما کارخانه‌ها از سال گذشته تمام تلاش خود را برای رفع این کمبود انجام داده‌اند وما هم اکنون با مازاد لاستیک کامیون‌ها هم در کشور رو برو هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تخفیف لاستیک بر اساس پیمایش از ۲۰ هزار کیلومتر به بالا بود، اما با توجه به مشکلاتی که ایجاد شد تخصیص لاستیک به کامیون داران به ۱۵ هزار کیلومتر کاهش یافت.

حسن نیا با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور تردد می‌کنند که این میزان لاستیک اقدام به جابجایی ۱۰۰ هزار کیلومتر بار می‌کنند. همچنین در حوزه جابجایی مسافران هم در کشور سالانه ۱ میلیارد نفر در جاده‌های کشور جا بجا می‌شوند.

او توضیح داد: ۶۰۰ میلیون تن بار در طول روز جابجا می‌َشود که ۴۶۰ میلیون تن مربوط به جابجایی در جاده‌ها است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با سیاست‌های درست سعی کرده‌ایم میزان بهره‌وری را در حوزه جاده‌ای به ویژه در بخش کامیون‌ها افزایش دهیم به طوری که کامیون‌های ما اگر در گذشته ۶۰ هزار کیلومتر می‌توانستند فعالیت کنند هم اکنون میزان فعالیت آن‌ها به ۱۵۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است و ما با استفاده از فرایند‌های تسهیل گری سعی خواهیم کرد فرایند‌های جابجایی بار را سریع‌تر کنیم.

حسن نیا با اشاره به اینکه ما با زندگی تک تک افراد جامعه در ارتباط هستیم گفت: به نوعی ما با مدیریت کار‌ها خود را پیش خواهیم برد و با توجه به آنکه با زندگی مردم در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم بار را به دست مصرف کننده برسانیمم بنابراین سازمان راهداری اجرای سیاست‌های درست در این بخش را یک اصل می‌داند.

او افزود: در ۸ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن افزایش بار داشته‌ایم.

حسن نیا تصریح کرد: امسال آسفالت و ساخت راه‌های روستایی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته و اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

او افزود: بخشی از این اعتبارات برای ساخت راه‌های روستایی از طریق اسناد خزانه تأمین می‌شود و باتوجه به آنکه در طول ۲۰ سال گذشته معضلاتی در حوزه راه‌های روستایی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته بود، بنابراین احداث راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه مناقصه ساخت دوربین‌های جاده‌ای برگزار نشد، گفت: این مناقصه باید در راستای فرآیند‌های قانونی انجام می‌شد و باتوجه به آنکه به حد نصاب نرسید، بنابراین ارزیابی‌هایی در انتخاب پیمانکار صورت گرفت و به زودی مناقصه درباره دوربین‌های جاده‌ای مجددا برگزار می‌شود.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌ها بر اثر سیل در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: دولت برای تکمیل آن ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده و تا پایان سال نسبت به اجرای کل آسفالت این بخش اقدام خواهیم کرد.

او یادآور شد: ۲۴ کیلومتر از مسیر پل دختر به دلیل نزدیکی به رودخانه باقی مانده که ساخت و اجرای آن را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه احداث راه‌های روستایی تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، گفت: در حال اجرای یکی از پل‌های مهم در مناطق سیل‌زده هستیم و ما تمام تلاش خود را برای اینکه معماری این پل تغییری نکند به کار گرفته‌ایم.

او افزود: بخشی از این اعتبارات برای ساخت راه‌های روستایی از طریق اسناد خزانه تأمین می‌شود و باتوجه به آنکه در طول ۲۰ سال گذشته معضلاتی در حوزه راه‌های روستایی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته بود، بنابراین احداث راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه مناقصه ساخت دوربین‌های جاده‌ای برگزار نشد، گفت: این مناقصه باید در راستای فرآیند‌های قانونی انجام می‌شد و باتوجه به آنکه به حد نصاب نرسید، بنابراین ارزیابی‌هایی در انتخاب پیمانکار صورت گرفت و به زودی مناقصه درباره دوربین‌های جاده‌ای مجددا برگزار می‌شود.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌ها بر اثر سیل در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: دولت برای تکمیل آن ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده و تا پایان سال نسبت به اجرای کل آسفالت این بخش اقدام خواهیم کرد.

او یادآور شد: ۲۴ کیلومتر از مسیر پل دختر به دلیل نزدیکی به رودخانه باقی مانده که ساخت و اجرای آن را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه احداث راه‌های روستایی تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، گفت: در حال اجرای یکی از پل‌های مهم در مناطق سیل‌زده هستیم و ما تمام تلاش خود را برای اینکه معماری این پل تغییری نکند به کار گرفته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد راه‌های روستایی بیان کرد: از تیرماه امسال طبق مصوبه شورای اداری ساخت راه روستایی در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت که ۳۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای راه‌های روستای هزینه می‌کنیم.

حسن‌نیا ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا ۶ ماه آینده آسفالت کنیم.

وی درباره برگزاری مناقصه ۲ هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی گفت: مناقصه برگزار شد، اما شرکت‌ها به حد نصاب لازم نرسیدند و امروز تلاش می‌کنیم از بین شرکت‌های دارای تجهیزات مناسب پیمانکار را انتخاب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بهسازی جاده‌هایی که در سیل اخیر آسیب دیدند گفت: ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام، مازندران و کرمانشاه آسیب دیدند که در این باره دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی تخصیص داد و تا پیش از نوروز تلاش می‌کنیم بهسازی اغلب این جاده‌ها انجام شود.

حسن‌نیا گفت: ۴۰۰ متر پل خرپا و هزار دستگاه پل کوچک در جاده‌های آسیب دیده نصب شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان بار در کشور جابجا می‌شود گفت: افرادی که بتوانند با تشکیل شرکت‌های توانمند و ابزار الزام‌آور از این سبد سهم بیشتری دریافت کنند موفق‌تر خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سهمیه سوخت وانت‌بار‌ها گفت: پیش از افزایش قیمت بنزین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشنامه‌ای صادر کرد که وانت بار‌هایی که در جاده‌ها کالا جابجا می‌کنند باید بارنامه بگیرند.

او ادامه داد: اگر وانت‌باری بارنامه در جاده نگیرد باید توسط پلیس متوقف شود و اگر بارنامه دریافت کند رقمی بیشتر از سهمیه خودش دریافت می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در باره جزئیات تخصیص گازوئیل براساس پیمایش به کامیون‌ها و اتصال نرخ سوخت آزاد گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌داران گفت: از اسفند ۹۳ و با بخشنامه دولت سیستم اختصاص گازوئیل براساس پیمایش به کامیون‌داران مصوب شد.

او با بیان اینکه در این سیستم تردد یکسری خالی هم محاسبه می‌شود یعنی ماشینی که با بار حرکت می‌کند بر مبنای جدولی سهمیه گازوئیل می‌گیرد افزود: همچنین ۹۰ درصد میزان حرکت آن کامیون برمبنای بار تکمیل در تردد یکسرخالی سهمیه می‌گیرد.

حسن‌نیا افزود: اتصال سوخت آزاد به کارت سوخت کامیون‌داران هنوز انجام نشده است، اما پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار