فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج شود

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان گفت:فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج شود، امروز انعکاس ایثار و شهادت در قصه های کودک و نوجوان کم است در حالی که این موضوع باید برای نسل جوان تببین شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش وکیلی رئیس بنیاد شهید استان اصفهان امروزدر نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای "بیست و پنجم" اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و ایثار گران دو رسالت مهم خدمت به جامعه ایثارگری و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد.

او ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا چندین سال آینده آسیبی به جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد شد.

رئیس بنیاد شهیداصفهان با اشاره به ۲۵ آبان سال ۶۱ گفت: در آن روز ۳۷۰ شهید توسط مردم به گلستان شهدا برده شد که به خاطر نبود قبر، افرادی که اطراف گلستان شهدا بودند خانه‌های خود را تخلیه کردند و به کمک هم برای این شهدا قبر کندند.

در خصوص سخنان امام خمینی (ره) درباره شهیدان ۲۵ آبان سال ۶۱، تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: شما در کجا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه دهند. امروز مردم ما فهمیده اند که تا فداکار نباشد، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه‌ی ما باید برای اسلام فدا شویم؛ بنابراین همه باید گامی موثر برای برجسته کردن این موضوع در سطح بین المللی برداریم.

وکیلی با بیان اینکه این جشنواره چهار بخش دارد، خاطر نشان کرد: بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری- تحلیل- تحقیقی-توصیفی)، خبر، تیتر، عکس (خبری-گزارش تصیری) و فیلم کوتاه است. بخش فضای مجازی شامل رسانه‌های اجتماعی، نرم افزار‌های رایانه‌ای (اپلیکیشن- لوح فشرده- بازی)، تارنما‌ها و محتوا‌های دیجیتالی (وب سایت- وبلاگ- پادکست- اینوگرافی- موشن گرافی) است.

اوادامه داد: بخش ویژه شامل اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱ است. بخش مردمی شامل فراخوان ارسال عکس، فیلم کوتاه و در هر سه بخش حوزه فضای مجازی بدون محدودیت ارسال آثار (در حوزه ایثار و شهادت اصفهان و روز ۲۵ آبان) خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر درجشنواره کار‌های خوب ارائه دهیم این روز نقش در ذهن جوانان و نوجوانان خواهد بست، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج شود، امروز انعکاس ایثار و شهادت در قصه‌های کودک و نوجوان کم است در حالی که این موضوع باید برای نسل جوان تببین شود.

وکیلی در خصوص میدان ۲۵ آبان، تصریح کرد: پیگیری کردیم و با کمک شهرداری یکی از میدان‌های شهر به نام ۲۵ آبان نامگذاری شد. نمادی برای این روز در این میدان گذاشته شد که پس از احداث پل ۲۵ آبان خراب شد.

رئیس بنیاد شهید استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی مثل دیدار خانواده‌های شهیدان ۲۵ آبان با رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده بود، اما در حال حاضر با وجود فضای مجازی هم اندیشی شد تا جشنواره‌ای برگزار شود، شاید در سال‌های آینده با توجه به پیشرفت تکنولوژی اقدامات بهتری صورت گیرد.

او در رابطه با اینکه روز ۲۵ آبان باید در تقویم رسمی درج شود، گفت: پیگیر این موضوع بودیم، اما تا امروز موفق نشدیم که این کار را عملی کنیم. خسته نشدیم بازهم صحبت خواهیم کرد تا این اتفاق رقم بخورد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهدا ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار