توده ۵ کیلویی از شکم بانوی بیجاری خارج شد

توده حدود پنج کیلوگرمی از شکم یک بانوی ۲۰ ساله بیجاری در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان با موفقیت خارج شد.

توده ۵ کیلویی از شکم بانوی بیجاری خارج شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک توده حدود پنج کیلوگرمی در بیمارستان امام حسین از شکم یک بانوی ۲۰ ساله اهل این شهرستان با موفقیت خارج شد؛ فرحناز فریدونی جراح متخصص زنان و زایمان در تشریح جزئیات این خبر گفته که این بیمار پس از علائمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن، به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مراجعه کرد.

فریدونی افزود: پس از انجام دو مرحله سونوگرافی توسط متخصص رادیولوژیست، وجود یک توده بزرگ در ابعاد ۳۳ در ۲۰ سانتی‌متر با منشا تخمدان راست در شکم بیمار به اثبات رسید و به دلیل ضخامت و بزرگی سایز توده، بیماربستری و به اتاق عمل انتقال داده شد.

جراح متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهرستان بیجار گفت: عمل جراحی این زن حدود دوساعت طول کشید و کیست به‌صورت کامل و بدون پارگی با حذف تخمدان راست (به دلیل بزرگی توده) و حفظ باروری بیمار با موفقیت خارج شد و بیمار پس از انجام ریکاوری به بخش زنان انتقال و در حال حاضر نیز تحت نظر پزشک و حال عمومی وی مساعد است.

توده ۵ کیلویی از شکم بانوی بیجاری خارج شد

وی بیان کرد: کیست خارج شده از نوع تراتوم بوده، که از انتهای لگن تا زیر دنده‌های بیمار پیش رفته است.

فریدونی خاطرنشان کرد: در این سال‌های اخیر تاکنون، ۳ بار توده‌های در اندازه بزرگ در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان بیجار با موفقیت خارج شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.