عملیات آبخیزداری بهترین راه مقابله با آثار مخرب سیل در شهرستان مهدیشهر است

عبدوست رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر گفت: ۳۴ طرح منابع طبیعی و آبخیز داری در ۴ حوزه آبخیز داری مهدیشهر بامبلغی بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال امسال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا عبدوست رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهرگفت: ۳۴ طرح منابع طبیعی و آبخیز داری در ۴ حوزه آبخیز داری مهدیشهر بامبلغی بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال با سطح تحت پوشش ۴۵ هزار هکتار امسال اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه از اهداف و اقدامات منابع طبیعی را در جهت خدمت رسانی به همه مردم شهرستان توصیف کرد و در ادامه افزود: باتوجه به بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط شهرستان وجود بند های سنگ و ملات ، بند خاکی در مناطق پیش بینی شده بسیار ضروری و حیاتی می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح های و پروژه های آبخیزداری می توانند نقش موثری در افزایش دبی منابع آب شرب و ساکنین حوزه های آبخیز داشته باشند ؛ تصریح کرد: این پروژه ها قادرند وضعیت اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی و تشکل ها را بهبود ببخشند.

عبدوست در پایان اقدامات انجام شده در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری را بمنظور جلوگیری از تخریب و از بین رفتن پوشش گیاهی و حفظ مراتع و جلوگیری از فرسایش های خاک مثبت ارزیابی کرد و پیگیری برای مرمت و احداث سازه های جدید در نقاط بحرانی را امری ضروری دانست.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار