نشست خبری‌همایش ‌جایزه بزرگ البرز دانش آموزی (نوبل ایرانی) صبح امروز در سالن مهر ‌اوقاف ‌و امور خیریه ‌کشور ‌برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری‌همایش ‌جایزه بزرگ البرز دانش آموزی (نوبل ایرانی) صبح امروز با حضور ‌حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد موقوفه ‌البرز در سالن مهر ‌اوقاف ‌و امور خیریه ‌کشور ‌برگزار ‌شد.

ارشدی مدیر عامل بنیاد موقوفه ‌البرز ضمن تبریک هفته پژوهش ‌گفت:همایش پنجاه و ‌هفتمین ‌جایزه بزرگ البرز دانش آموزی روز پنجشنبه ۲۸آذرماه‌سال۹۸در‌هتل ارم‌تهران برگزار می شود.

وی ‌افزود:مرحوم ‌حسینعلی‌البرز همه اموال خود را وقف بنیاد البرز کرد جز قسمتی از اموالش را ‌که به دختران خود واگذار کرد و آنها نیز این اموال را وقف بنیاد البرز کردند.

ارشدی تصریح کرد: حسینعلی البرز در اسفندماه سال ۵۷ به دلیل بیماری ‌و تجویز پزشکان از ‌ ‌فعالیت منع شد و در فروردین ماه سال ۵۸‌ در نامه ای ‌به امام راحل همه امور بنیاد البرز را واگذار کرد.

مدیر عامل بنیاد موقوفه البرز با تاکید بر اینکه مرحوم البرز ‌در متن وقف نامه مشروط کردند که فقط از اموال بنیاد البرز استفاده شود و کمک هیچ یک از افراد حقیقی و حقوقی نباید در این وقف مشارکت داشته باشند٬بیان کرد:در همایش دانش آموزی که روز پنجشنبه ۲۸آذرماه از ساعت: ۹تا۱۱:۳۰ در هتل ارم تهران برگزار می‌شود؛ ‌۲۸دانش آموز از دوره متوسطه و ۲۹دانش آموز از متوسطه دوم ‌تجلیل می شود.

وی افزود:از ابتدای امسال کمیته ای برای انتخاب دانش آموزان نخبه ‌تشکیل شد که از ۲۸استان کشور و تهران ‌نفرات برگزیده انتخاب شدند درهمایش پنجاه و هفتمین ‌جایزه بنیاد البرز با اهدای مبلغ سه میلیون تومان به همراه‌ تندیس و لوح تقدیر ‌تجلیل می شود؛شرط اهدای این جوایز نیز حضور شخص دانش آموزان است.

ارشدی مطرح کرد: در دهه نود به‌۱۲۰۰‌نخبه جایزه البرز اهدا شده است؛ این‌جایزه‌‌ با قدمت ۵۷سال تنها جایزه نوبل ایرانی است که ‌بدون هیچگونه حمایتی تا به امروز توانسته از نخبگان زیادی تقدیر کند؛ مرحوم البرز علاوه بر جایزه البرز٬دو وام ‌شرافتی و اشتغال ویژه دانشجویان را در دهه‌چهل و پنجاه به عنوان کمک حمایتی به حوزه علمی ارائه دادند.

مدیرعامل بنیاد موقوفه البرز گفت:وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای اداره کل آموزش و پرورش استان ها را موظف به ‌معرفی نخبگان دانش آموزی کرده است.در‌ ۸رشته متوسطه دوم در هر رشته دونفر و در پایه نهم ‌متوسطه اول دونفر در مجموع از هر استان ۱۰نفر‌معرفی‌ و مجموعا۱۶۰ دانش آموز ‌به بنیاد البرز معرفی شدند که از این تعداد ۵۷دانش آموز انتخاب شدند و منتخبان در همایش ۲۸آذرماه تقدیر ‌می شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار