در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی راکت کاوش ۹ کاملا داخلی بوده است

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم گفت: یکی از موفقیت‌های پژوهشگاه هوا و فضا حفظ سند توسعه راکت‌های کاوش است که تاکنون ۸ راکت کاوش به فضا پرتاب شده است.

راکت کاوش فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رونمایی از راکت کاوش ۹ گفت: یکی از موفقیت‌های پژوهشگاه هوا و فضا حفظ سند توسعه راکت‌های کاوش است که تاکنون ۸ راکت کاوش به فضا پرتاب شده است.

امی ادامه داد: راکت‌های کاوش حامل موجود زنده بودند، زیرا در اصل پنجم سند هوا و فضا ذکر شده است که تا سال ۱۴۰۴ انسان باید در مدار زمین قرار بگیرد و طرح جدیدی که در حال حاضر در داخل نمایشگاه ارائه شده، کاوشگر ۹ پژوهشگاه است. این راکت قرار است به ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری زمین پرتاب شود که آزمایشگاهی است برای تست‌های مجموعه‌ها و زیر مجوعه‌هایی که در راکت‌های کاوش با ماهواره‌ها در فضای میکروگرافیکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای تست زیر مداری آن‌ها از این محفظه استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: تا سال ۱۴۰۴ انسان به فضا پرتاب می‌شود / دو راکت کاوش آماده پرتاب


رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا طراحی این راکت، داخلی بوده است، تصریح کرد: طراحی و ساخت قطعات این راکت به طور کامل در داخل کشور انجام شده و در مرحله انجام تست است؛ ان شاءلله کاوشگر نهم با موفقیت در ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری زمین پرتاب شود که ۵۰ متر بالای اتمسفر است.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار