ستاری: با پول مردم درس خوانده‌ایم تا مشکلات‌شان را حل کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با پول مردم درس خوانده‌ایم تا مشکلات‌شان را حل کنیم و آنها هزینه آموزش ما را تقبل کرده‌اند تا آینده‌شان ساخته شود.

سورنا ستاریبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار که صبح امروز  ۲۶ آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: معتقدم ما با پول مردم درس خواندیم برای اینکه مشکلاتشان را حل کنیم، آن‌ها به این امید که مسائل‌شان حل شده و آینده فرزندانشان تامین می‌شود سرمایه خود را در اختیار ما قرار می‌دهند، به ویژه در شرایط فعلی که دولت بودجه خوبی برای این حوزه اختصاص داده است.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از پژوهش محصولی داشته باشیم باید به بخش خصوصی اهمیت بیشتری دهیم. این روز‌ها روی شرکت‌های دانش بنیان حساب ویژه‌ای می‌شود. مردم باور کرده اند که ما در مسیر حل مشکلاتشان هستیم. مقایسه نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته به خوبی موید این موضوع است.


بیشتر بخوانید: چهارمین یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران برگزار می‌شود


در حال پوست‌اندازی اقتصادی هستیم

ستاری گفت: در حال پوست‌اندازی اقتصادی هستیم و از اقتصادی که پایه آن پول رانت نفت بوده، به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در حال حرکت هستیم.

او با بیان اینکه بازیگران جدید اقتصاد جوانان هستند، تصریح کرد: در حال حاضر جوانان در اکوسیستم جدیدی آموزش می‌بینند؛ آنچه در گذشته تابو بود هم اکنون جز اهداف ماست. اقتصادی که پایه اش واردات بوده امروز تغییر کرده است. تعییر یک اکوسیستم به نوع دیگر به این راحتی که گفته می‌شود نیست. دانشگاه‌های نسل چهارم همین دانشگاه‌های خودمان هستند، در دانشگاه‌ها به خوبی این اتفاقات در حال رخ دادن است که مدیون حمایت‌های وزارت علوم هستیم.

او در پایان یادآوری کرد: آنچه در این حوزه در حال رخ دادن است، جبهه‌ای علنی در مقابله با اقتصاد نفتی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار