در ادامه اختلافات واشنگتن با پکن؛

شرکت‌های فناوری آمریکایی با توطئه ترامپ علیه هوآوی مخالفت کردند

شرکت‌های فناوری آمریکایی درخواست دولت دونالد ترامپ برای توقف تأمین لوازم مورد نیاز شرکت‌ چینی هوآوی را رد کردند.

شرکت‌های فناوری آمریکایی با توطئه ترامپ علیه هوآوی مخالفت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز نوشت: دولت ترامپ شرکت هوآوی را تحریم کرده است، گام‌هایی در جهت بیرون راندن این شرکت چینی از بازار آمریکایی ۵G برداشته است و تأمین‌کنندگان قطعات در آمریکا را مجبور کرده است قبل از فروش محصولات خود به این شرکت، مجوز بگیرند. شماری از شرکت‌ها و گروه‌های فناوری پیشرفته در آمریکا با مقررات دولت ترامپ درباره برخی شرکت‌های چینی از جمله هوآوی، مخالفت کردند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: شرکت‌های فناوری آمریکایی درخواست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را برای توقف تأمین لوازم مورد نیاز برخی از شرکت‌های چینی رد کردند. آن‌ها نگرانند که اِعمال چنین سیاست‌هایی، قوانین رقابتی را نقض کند.

به گفته منابع آگاه، وزارت امور خارجه آمریکا از شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های تولید کننده ریزتراشه‌ها خواسته است اصولی را رعایت کنند که در نتیجه آن، شرکت هواوی و شاید شرکت‌های دیگر، از بازار شبکه نسل پنجم (۵G) خارج شوند.

هدایت این ابتکار عمل را «کیت کراچ» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست برعهده دارد و هدف آن، حمایت از آن چیزی است که وزارت امور خارجه آمریکا آن را استاندارد دیجیتال اعتماد جهانی نامیده است.

به گفته یک منبع آگاه، اصول این برنامه شامل خرید نکردن از شرکت‌هایی است که تحریم‌ها را نقض کرده‌اند یا دستگاه‌های اطلاعاتی داخلی کشورشان می‌توانند به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشند.

مقامات آمریکایی می‌گویند شرکت هوآوی تهدیدی برای آمریکا تلقی می‌شود زیرا پکن می‌تواند از تجهیزات آن برای جاسوسی استفاده کند. شرکت‌های بزرگ تجاری هشدار داد‌ه‌اند که چنین قوانینی می‌تواند سرعت تجارت جهانی فناوری‌های پیشرفته را به شدت کاهش دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا تا ۲۷ دسامبر (۶ دی) به شرکت‌های آمریکایی فرصت داده است تا نظرات خود را در این زمینه ارائه کنند، اما گروهی از ۲۷ شرکت و گروه صنعتی با اشاره به پیچیدگی این قوانین، خواستار تمدید دو ماهه این ضرب الاجل شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار