در کنفرانس جهانی ویژه امور پناهندگان و آوارگان در ژنو؛

عمران خان: شبح جنگ بر پاکستان و هند سایه انداخته است

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد شبح جنگ بر دو کشور دارای قدرت هسته‌ای (پاکستان و هند) سایه انداخته است.

عمران خان: شبح جنگ بر پاکستان و هند سایه انداخته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در اولین کنفرانس جهانی ویژه امور پناهندگان و آوارگان در ژنو اظهار داشت: از ترکیه به دلیل میزبانی تعداد زیادی از آوارگان و پناهندگان در جهان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: پاکستان به سبب پناهندگان مشکلات زیادی را تحمل کرده است؛ به طوری که در حال حاضر در کشور ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار پناهنده وجود دارد.

وی همچنین خطاب به جامعه بین‌الملل گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین باید جامعه بین‌الملل تلاش کند تا مردم عادی به پناهنده و آواره تبدیل نشوند.

عمران خان همچنین افزود: ما از تلاش‌های مسالمت آمیز در افغانستان حمایت می‌کنیم و برای بازگرداندن آوارگان و پناهندگان افغان به کشورشان تلاش می‌کنیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین در زمینه محاصره کشمیر توسط هند نیز گفت: از جامعه بین‌الملل می‌خواهم بر هند فشار بیاورد تا به محاصره هشت میلیون نفر از اهالی کشمیر پایان دهد.

وی درباره اختلافاتی که کشورش با هند دارد نیز اظهار داشت: بحران در کشمیر منطقه را به بحران بزرگی که شامل بحران پناهندگان و مهاجران است، تهدید می‌کند. همچنین شبح جنگ بین دو کشور دارای قدرت هسته‌ای (پاکستان و هند) نیز وجود دارد. از این رو دبیرکل سازمان ملل باید در این زمینه دخالت کند تا مانع از وقوع جنگی در این منطقه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار