خریدحمایتی بالغ بر۶ تن زعفران در تربت جام

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت:کارخریدحمایتی زعفران به منظور حمایت از کشاورزان و همچنبن تنظیم بازار در تربت جام آغاز شده است.

خریدحمایتی بالغ بر۶ تن زعفران در تربت جاماصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خرید حمایتی زعفران از هشتم آبان ماه با محوریت اداره تعاون روستایی در تربت جام آغاز شده واین روند تا پایان آذرماه ادامه دارد. تا الان بالغ بر۶تن از کشاورزان منطقه محصول زعفران خریداری شده است.

او ادامه داد:خرید حمایتی زعفران با چهارعنوان نگین، شبه نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح بندی شده که هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام،گفت: زعفران خریداری شده پس از اعلام نتایج آزمایشگاه و توافق کشاورز نسبت به تنظیم چک‌ لیست اقدام و به سازمان تعاون‌ روستایی استان ارسال می‌شود تا نسبت به تامین اعتبار آن اقدام شود.

خوشخو با اشاره به باز پرداخت هزینه به کشاورزان افزود: پس از تایید چک لیست توسط خراسان رضوی اعتبار لازم تامین و به کشاورز پرداخت می‌شود و تا الان ۲۰درصد هزینه زعفران خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده و ۳۰درصد دیگر هم در حال پرداخت می‌باشد.

او ادامه داد: کشاورزان با توجه به شرایط فراهم‌شده در بازار بورس نسبت به تحویل کالای سپرده در این بازار اقدام کنند.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.