ترامپ بدون مشورت با وکلای خود به پلوسی نامه نوشت

بنابر اعلام یک رسانه آمریکایی، تیم حقوقی کاخ‌سفید در نوشتن نامه انتقادی دونالد ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان این کشور نقشی نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنابر گزارش‌های مختلف، وکلای کاخ‌سفید (تیم حقوقی) نقشی در نوشتن نامه شدید اللحن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، که در آن دموکرات‌ها را متهم به مداخله در انتخابات کرده بود، نداشته‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد روند تدوین این نامه توسط «اریک اویلند» مدیر دفتر امور قانونگذاری، به همراه «استفان میلر» و «مایکل ویلیامز» مشاوران کاخ‌سفید آغاز شد. در گزارش نیویورک تایمز آمده است «پت سیپولون» دیگر مشاور کاخ‌سفید در تهیه این نامه مشارکت نداشته است با این حال به نوشته یکی از گزارشگران بلومبرگ سیپولون از همان ابتدا در جریان این نامه بوده است.

یک مقام دولتی به شبکه خبری سی ان ان گفت دفتر مشاوره کاخ سفید این نامه را بررسی کرده، اما تدوین آن را به عهده نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یک نامه ۵ صفحه‌ای که خطاب به مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده، دموکرات‌ها را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: استیضاح ارائه‌دهنده سوء استفاده غیرقانونی و بی‌سابقه از قدرت به وسیله قانونگذاران دموکرات در ۲۵۰ سال اخیر در تاریخ آمریکاست.

ترامپ مدعی است: مفاد استیضاحی که از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارائه شده است تحت هیچ استانداردی از نظر قانون اساسی قابل تعریف نیست و هیچ جرم و هیچ سوء عملکردی ارائه نشده است.

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. براین اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار