استاندار اردبیل:

ناحیه صنعتی خارجی درشهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل گفت: ناحیه صنعتی خارجی درشهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه‌ای با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: زمینه برای سرمایه گذاری خارجی در استان اردبیل مهیا شده، بطوری که ناحیه صنعتی مستقل برای سرمایه گذاری خارجی در زمینی به مساحت۱۰۰هکتار در شهرک صنعتی شماره۲ اردبیل ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: زیر ساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ایجاد شده و عملیات اجرایی راه اندازی ناحیه صنعتی خارجی به زودی آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در شمال استان نیز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است افزود: این شهرک در شهرستان پارس آباد مغان با توافق طرفین ایجاد می‌شود و از ظرفیت‌ها و قوانین دو کشور دوست و همسایه برای مبادلات اقتصادی و صنعتی استفاده خواهد شد.

بهنام جو اتصال ریلی به کشور آذربایجان را یاد آور شد و گفت: به منظور صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی به کشور‌های آسیای میانه و روسیه به مسافت ۱۴ کیلومتر راه آهن در شمال استان ایجاد می‌شود که این خود کلریدور ریلی اردبیل به پارس آباد را توجیه دار می‌کند و در این رابطه نیازمند مساعدت بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی هستیم.

او با اشاره به اینکه بحث توسعه گردشگری برای استان اردبیل بسیار حایز اهمیت است گفت: با ارایه طرح زمستان بیدار و افزایش برنامه‌های متنوع زمستانی از ظرفیت مناطق گردشگری استان اردبیل باید بهره‌مند شویم و برای این منظور به تعداد پیست‌های اسکی در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی افزوده شده است و در سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در بحث پزشک آبدرمانی خوب عمل کردیم گفت: برای آموزش و کسب مهارت‌های لازم عده‌ای پزشک عمومی به کشور‌های اروپایی اعزام شده و بعد از اتمام دوره در سرعین مستقر می‌شوند.

بهنام جو تعداد چشمه‌های آبگرم در استان را ۱۱۰مورد عنوان کرد و گفت: در هیچ کجای کشور به اندازه استان اردبیل چشمه‌های آبگرم خدادادی با خاصیت درمانی متفاوت وجود ندارد.

او همچنین از معاون اقتصاد و دارایی خواست که در کمیسیون‌های مرتبط با کشور‌های آسیای میانه از موقعیت و ظرفیت‌های استان اردبیل جهت مراودات دفاع شود و از اردبیل در این کمیسیون‌ها حرفی برای گفتن دارد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه برای ایجاد نواحی صنعتی و سرمایه گذاری‌های کلان نیاز به زیرساخت‌های اساسی داریم افزود: اعتبار زیادی برای ایجاد زیرساخت‌ها اعم از گاز، برق، آب و راه لازم است بطوری که از ۷۰۰کیلومتر راه تنها ۱۴۰ کیلومتر راه چهار بانده داریم.

بهنام جو تکریم ارباب رجوع و سرمایه گذار در استان اردبیل را از برنامه‌های اساسی دستگاه‌های اجرایی بر شمرد و گفت: حذف بروکراسی اداری جهت صدور مجوز و مسایل اداری قابل توجه بوده بطوری که در شهرستان‌ها فرمانداری‌ها و در مرکز استان مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت تسهیل و تسریع روند خودشان پیگیر مسایل هستند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با بیان اینکه اردبیل بهشت ایران است گفت: کمتر استانی با ظرفیت‌های طبیعی و موقعیت سوق الجیشی با اقلیم چهار فصل در دنیا یافت می‌شود که خوشبختانه استان اردبیل این ظرفیت مهم را دارد.

علی محمد موسوی گفت: فرصت بسیار عظیم و مناسبی برای استان اردبیل بخاطر همسایگی با یک کشور مسلمان و دوست وجود دارد باید از این فرصت جهت جذب توریست استفاده کرد.

او با بیان اینکه استان اردبیل با این همه چشمه‌های بهشتی و گرم و کوه و دشت و جنگل نباید بیکار داشته باشد افزود: جذب گردشگر و مسافران خارجی و داخلی برای این استان ضرورت دارد و پتانسیل گردشگری اردبیل قابل مقایسه با سایر استان‌های مرکزی نیست.

موسوی برای توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان اردبیل در کمیسیون‌های اقتصادی قول مساعد داد.

لازم به ذکر است معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور بازدید از طرح‌های اقتصادی و محل شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در پارس آباد وارد اردبیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.