خداآفرین عملکرد مطلوبی در مبارزه با اعتیاد دارد

فرماندار شهرستان خداآفرین با ابراز رضایت از اجرای مصوبات و عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: براساس ارزیابی استانی خداآفرین با رتبه چهارم در بین شهرستان‌های استان جایگاه مطلوب به لحاظ عملکرد وفعالیت در این شورا دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیری راد فرماندار شهرستان خداآفرین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با ابراز رضایت از اجرای مصوبات و عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: براساس ارزیابی استانی خداآفرین با رتبه چهارم در بین شهرستان‌های استان جایگاه مطلوب به لحاظ عملکرد وفعالیت در این شورا دارد.

امیری راد با تاکید بر عملیاتی بودن جلسات این شورا، سند بومی آسیب‌های اجتماعی شهرستان را نقشه راه دانست که باید فعالیت‌های اعضای شورا در راستای این سند و با هدف آگاه سازی خانواده‌ها به منظور پیشگیری از آلودگی به مواد مخدر باشد.

او با اعلام اینکه معتاد متجاهر در این شهرستان وجود ندارد، از دستگیری چهار نفر در حوزه جرائم مواد مخدر در سه ماه گذشته خبرداد و افزود: کشفیات مواد مخدر در این شهرستان بیشتر مصرفی است که ۱۳ گرم تریاک، یک گرم هروئین و ۲ گرم شیشه توسط نیرو‌های مرزبانی کشف شده است.

فرماندار خداآفرین با اشاره به اهمیت و ضرورت هوشیاری و آگاه سازی خانواده‌ها از آسیب گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر خواستار فعال سازی شورای فرهنگ عمومی در روستا‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و روحانیون در پیشگیری و مقابله با اعتیاد شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خداآفرین، توانمند سازی بهبود یافتگان از اعتیاد، برگزاری دوره‌ها وکارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برگزاری نمایشگاه خیابانی و مسابقات نقاشی با موضوع اعتیاد، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط ادارات و سازمان‌های مردم نهاد، دوره‌های آموزشی خودمراقبتی در مقابل سیگار و مواد مخدر را از جمله برنامه‌های ماه آینده این شورا اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار