رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد مطرح کرد؛

کاهش بار اعتیاد با تولید و توزیع علم در سطح کشور

رحیمی گفت: اولین مسئولیت مرکز ملی مطالعات اعتیاد کاهش بار اعتیاد و مصرف موادمخدر از طریق تولید علم و توزیع آن در سطح کشور است.

کاهش بار اعتیاد با تولید و توزیع علم در سطح کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آفرین رحیمی رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز ملی مطالعات اعتیاد در سال ۸۰ در جلسه اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید و در سال ۸۳ افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز دو مسئولیت کاهش بار اعتیاد و مصرف موادمخدر از طریق تولید علم و توزیع آن در سطح کشور و کمک به افزایش دانش اعتیاد و کمک به پیشبرد آن در سطح جهان را برعهده دارد.

رحیمی ادامه داد: تولید راهنما‌ها و خدمات مبتنی بر شواهد، مشاوره با سیاستگذاران و برنامه‌ریزان کشور و آموزش‌های تخصصی، ارائه خدمات درمان اعتیاد و خدمات آزمایشگاهی در زمینه اعتیاد از جمله وظایف این مرکز است.


بیشتر بخوانید: اظهارات عجیب نایب رئیس مجلس/ پزشکیان: دولت خود موادمخدر را عرضه کند


رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد تاکید کرد: کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف و برنامه آموزشی قوی داریم و بخش بین المللی مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر فعالیت چشمگیری دارد.

وی با اشاره به ثبت محرمانه بیش از ۲ هزار مورد اعتیاد در مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر بیان کرد: این مرکز به بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر آموزش تخصصی ارائه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.