مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

طرح غربالگری در مدارس اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح غربالگری پایه و اورژانس امسال در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره کارگاه آموزشی قطبی نماد در قزوین گفت: در قالب طرح نماد، غربالگری پایه و غربالگری اورژانس بین دانش آموزان استان انجام می‌شود تا به یک اطلاعات کاملی درباره شرایط دانش آموزان دست یابیم.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی که به عمل آوردیم تصمیم بر این است تا مدارس استان قزوین غربالگری اورژانس شوند و این یک اتفاق مبارک و بزرگ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان است.

رحمانی افزود: بخشی از غربالگری پایه در دوره متوسطه اول و دوم توسط خوداظهاری دانش آموزان انجام می‌شود و همچنین معلمان منتخب که بیشترین ساعات را با دانش آموزان درس دارند، به غربالگری دانش آموزان خود می‌پردازند.

او بیان کرد: غربالگری، تشخیص و ارجاع سه اقدامی است که در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان دنبال می‌کنیم و در این زمینه وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه قضاییه و ناجا همراه هستند و سامانه نماد منبع اطلاعات دانش آموزان برای ارجاع به این مراکز به حساب می‌آید.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، ۲۹۶ مدرسه مشمول این طرح هستند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار