دولتمردان باید حرف حوزویان و دانشگاهیان را بشنوند

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت : دولتمردان باید حرف حوزویان و دانشگاهیان را بشنوند و از ظرفیت این دو نهاد برای بهبود امور استفاده کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت : عمده‌ترین هدفی که دشمنان از گذشته داشته‌اند، این بوده که با تفرقه و ایجاد شکاف بین دانشگاهیان و حوزویان بتوانند به اهداف خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب برسند، حال آنکه با تدابیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد اتحاد بین این دو قشر، هرگز نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

او گفت : قشر عظیم و پرتحرک دانشگاهی در مقاطع مختلف چه در سال‌های قبل از انقلاب و چه پس از آن و در جریان سال‌های دفاع مقدس و دیگر بحران‌هایی که از ابتدای انقلاب داشته ایم همواره در کنار طلاب بوده‌اند و زیباترین جلوه‌های این حضور را هم اخیرا در قالب گروه‌های جهادی اعزامی به مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده شاهد بودیم که جای خرسندی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه افزود: برای اینکه اتحاد بین حوزویان و دانشگاهیان ریشه‌دارتر و عمیق‌تر شود، این دو قشر باید یکدیگر را پذیرفته و زبان مشترک داشته باشند تا بتوانند در صحنه‌های مشترک و تصمیم ساز در حوزه‌های مختلف حضور موثر داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در وهله اول زبان مردم باشند و مطالبات به حق مردم را به شکل منطقی و مسالمت آمیز به مسئولان منتقل کنند، گفت: متاسفانه این دو نهاد در سال‌های اخیر و در حوزه بیان مطالبات مردم نتوانستند به وظایف خود عمل کنند، در حالیکه حوزه و دانشگاه می‌توانند مطالبات مردم را به طور منطقی مطرح کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه، گفت: در شرایط کنونی که دولت نیاز به کمک دارد، این دو نهاد می‌توانند به کمک دولت آمده و به دولتمردان برای بهبود امور راهکار بدهند.

او افزود: دولتمردان و همه اجزای حاکمیت هم وظیفه دارند حرف حوزویان و دانشگاهیان را بشنوند و از ظرفیت‌های این دو نهاد برای اجرایی کردن برنامه‌های خود به نحو مطلوب و کمک به بهبود امور استفاده کنند.

ایرانی سپس با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، گفت: در این بیانیه عمده مخاطبان جوانان هستند که در حال حاضر هم عمده جوانان، تحصیل‌کرده‌های حوزه و دانشگاه هستند، لذا با همراهی و همکاری آن‌ها می‌توان در اجرای درست بیانیه گام دوم انقلاب پیش رفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.