وزیر صمت:

معضل بیکاری کشور با تکیه بر ساخت داخل برطرف می‌شود

رحمانی گفت: راه حل مشکل کشور از جمله رکورد تورم و ... با حمایت از ساخت داخل برطرف می‌شود چرا که معضل بیکاری کشور با تیکه بر ساخت داخل برطرف می‌شود.

معضل بیکاری کشور با تیکه بر ساخت داخل برطرف می شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی وزیر صمت در دومین میز تخصصی ساخت داخل د. صنعت برق الکترونیک و مخابرات گفت: نهضت ساخت داخل باید فراتر و با انگیزه و همت جلو برود چرا که معتقدیم نهضت ساخت داخل در کارنامه کاری ما ثبت می شود.

او ادامه داد: راه حل مشکل کشور از جمله رکورد، تورم و غیره با حمایت از ساخت داخل برطرف می شود چرا که اشتغال جوانان نیز از، طریق حمایت از کالاهای ایرانی و نهضت ساخت داخل حل می شود.

وزیر صنعت گفت: اقدامات جاری وزارت صمت در حوزه رونق تولید، موجبات خرسندی مقام معظم رهبری را فراهم کرده است و بر سر قول خود در بی اثر کردن تحریم ها هستیم و بدین وسیله اعلام می داریم که این امر وظیفه ما را نه تنها در وزارت صمت، بلکه در تمامی ارکان بخش صنعت، معدن و تجارت در جنگ اقتصادی ظالمانه بیش از پیش سنگین تر می کند.



رحمانی گفت: ۷۰ درصد لاستیک وارداتی است که در آینده با افتتاح این طرح تولیدی لاستیک ۳۰ درصد در لاستیک خودرو خودکفا می‌شویم، الارقم بودجه‌ای که در شرایط خاصی هستیم هیچگونه توقفی تاکنون نداشته ایم به طوری که در هشت ماه سال تولیداتمان افزایشی بوده است. در ۸ ماه سال ۳۰ درصد تولید دارو داشته ایم، خوشبختانه در کالا‌های اساسی تولیدات خوبی داشته ایم و این‌ها نتیجه اقتصاد مقاومتی است.
 
وزیر صمت اضافه کرد: در بحث چادر مشکی ۹۰ درصد پارچه چادر مشکی وارداتی بود که با تلاش‌هایی که صورت گرفت نخستین واحد تولیدی بزودی فعال می‌شود و ۳۰ میلیون متر تولید داخل را تأمین می‌کند در حالی که اکنون مصرف داخل ۹۰ میلیون متر است.

رحمانی افزود: با ۱۰ میلیون متری که اکنون داریم و با فعال شدن این واحد تولیدی حدود ۵۰ درصد نیاز داخل را تأمین می‌کنیم.

او ادامه داد: در ادامه گفت: به زودی کارخانه آلومینیوم جنوب را با ۳۰۰ هزار تن ظرفیت تولید فعال می‌کنیم که در این خصوص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: نهضتی در حوزه صنعت و معدن شروع شده است به طوری که در سال گذشته ۳۰ درصد کالاهای مصرفی وارداتی را کاهش دادیم

رحمانی به تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت نهضت ساخت داخل اشاره کرد و گفت: هر کالایی را که می‌توانستیم در داخل تولید کنیم مانع واردات آن شدیم و ۱۰ میلیارد دلار از ارز مختص واردات را برای تولید، سرمایه گذاری کردیم.

او از افزایش رونق تولید با هدف ایجاد اشتغال و کاهش وابستگی در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: در گذشته ۲ درصد واردات کشورهای همسایه ما از ایران بود و در هشت ماهه نخست امسال، صادرات به بیشتر کشورها از لحاظ وزنی، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وزیر صمت از شناسایی گلوگاه‌های تحریم در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: در حوزه فولاد، تولید الکترود گرافیکی را به عنوان گلوگاه شناسایی و آنرا در داخل تولید کردیم.

رحمانی از راه اندازی سامانه جامع توانیاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: غیر از بخش خودرو و آلومینیوم، تولید ما در همه بخش‌ها رونق داشته است و این دستاورد با حضور مردم و تولیدکنندگان محقق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار