کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رخداد سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها/افزایش غلظت آلاینده های جوی شهرهای صنعتی از فردا

نقشینه گفت: طی امروز و فردا به سبب شدت بارش در استان‌های کرمان و هرمزگان احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز برای مناطقی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، هرمزگان و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و پاره ای از مناطق یزد رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی کردیم، ضمن آنکه برای غرب اصفهان و چهار محال و بختیاری بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج شنبه برای بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: بارش باران به مناطق جنوبی و شرقی کشور می رسد/ هوای تهران سالم است 


نقشینه با اشاره به اینکه از روز پنج شنبه تا اواسط هفته آینده خبری از بارش باران در سطح کشور نیست، بیان کرد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که از فردا تا چهارشنبه هفته آینده در بیشتر نقاط کشور جوی آرام خواهیم داشت.

افزایش غلظت آلاینده های جوی برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود که بدین منظور اخطاریه‌ای صادر کردیم که اگر تردد در شهر‌ها ادامه یابد، می‌تواند برای گروه‌های حساس در حد ناسالم قرار گیرد و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده‌های شهری به حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها می‌رسد.

وی، آسمان امروز تهران را غبار آلود پیش بینی کرد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی برای آسمان پایتخت طی روز‌های پنج شنبه و جمعه غبار محلی پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه در روز‌های شنبه و یکشنبه همچنان غبار آلود است.

نقشینه بیشینه دمای مهرآباد طی امروز و فردا را ۱۱ درجه سانتی گراد و کمینه را ۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: طی امروز و فردا به سبب شدت بارش در استان‌های کرمان و هرمزگان احتمال وقوع سیلاب، بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست که به همین خاطر توصیه می‌شود افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار