مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن روحی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی و همچنین اصلاح بافت خاک و اجرای تناوب زارعی در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

او افزود: کشت پائیزه‌ای که در امسال با موفقیت به اتمام رسید با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی صورت گرفت که در پائیز امسال ۲۶۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم به ریز کشت رفته است و نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل نیز به زیر کشت جو رفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در راستای توسعه کشت چغندر قند نیز امسال برای اولین بار در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت پائیزه این محصول رفته است که با توجه به وجود کارخانه چغندرقند مغان و همچنین حمایت‌هایی که دولت در خصوص خرید تضمینی این محصول انجام می‌دهد امیدواریم که سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت و افزایش محصول باشیم.

روحی ادامه داد:برآورد‌های محاسباتی نشان داده که میزان نیاز آبی کشت چغندرقند در پائیز نسبت به بهار به میزان ۴ هزار متر مکعب کاهش نیاز آبی داشته و این گام بسیار مهم و مثبتی است.

او تاکید کرد: کشت چغندرقند به عنوان محصولی که در داخل و در بیرون مزرعه اشتغال دارد نمی‌توان آن را در صنعت حذف کرد و سطح زیر کشت را باید افزایش داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار