صنف درود گران با اتحاد صادرات را هدف بازار خود قرار دهند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صنف درودگران باید متحد شده و برای بازار صادرات خود برنامه ریزی کنند.

صنف درود گران با اتحاد صادرات را هدف بازار خود قرار دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در همایش بررسی راهکار‌های حمایت از صنعت و رفع موانع تولید در استان همدان، با اشاره به اینکه صنف درودگران باید متحد شده و برای بازار صادرات خود برنامه ریزی کنند، افزود: این صنف نیازمند تشکیل گروه تخصصی صادرات بوده که سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی ایجاد این فضا را دارد.

او از صنعت درودگری استان به عنوان یک غول بزرگ اقتصادی مغفول مانده یاد کرد و گفت: فعالیت ۱۳ هزار واحد دارای مجوز درودگری در استان گویای اهمیت این صنف در استان است.

متین بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده ۱۸ هزار واحد تولیدی با ۵۰ هزار اشتغال مستقیم و ۱۵۰ هزار اشتغال‌زایی غیر مستقیم در صنعت درودگری استان همدان فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: تشکل انجمن صنفی چوب در همدان تشکیل شده و این مهم برای این صنف اتفاق مهمی بوده است.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که گریبان اصناف همدان را گرفته تک کاری و تنها بودن صنف‌ها بوده که با تشکیل انجمن صنفی این مشکل به راحتی حل خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: هم اکنون روزی ۳۵ کامیون با بارنامه ضایعات چوب از استان خارج شده و به مازندران برای تولید ام دی اف و نئوپان ارسال می‌شود تا پس از تبدیل با مبلغ بالاتر به همدان بازگردد.

او گفت: احداث کارخانه تبدیل ضایعات چوب به صنعت نوین چوبی از ملزومات همدان بوده تا با سرمایه گذاری درودگران به عنوان سهام داران این مجموعه مانع از خروج سرمایه‌های استان شویم.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: صنعت و معدن ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.