توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: ۱۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها بصورت رایگان بین بهره برداران حوضه چاشتخوران توزیع شد.

۱۱ آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در حوزه شهرستان سمنان توزیع شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: ۱۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها بصورت رایگان بین بهره برداران حوضه چاشتخوران توزیع شد.

او، کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی وجنگلی برای مصرف تامین آب گرم بهداشتی و پخت وپز نان را هدف از توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی وتنور گازی عنوان کرد و یادآور شد: وسایل جایگزین استفاده از سوخت فسیلی برای بهره‌برداران عرفی ومشارکت کننده در طرح حفاظت مشارکتی واقع در۲ حوضه آبخیز شهرستان سمنان رایگان واگذار شد.

منظمی افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، مهار آتش و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

به منظور حفاظت هر چه بیشتر از مراتع ییلاقی حوزه استحفاظی شهرستان سمنان تعداد ۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و ۸ دستگاه تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرتعداران مقیم حوزه ابخیز چاشتخوران سمنان تحویل گردید.

تامین انرژی مورد نیاز بهره برداران مرتع از طریق انرژ‌های پاک نظیر نور خورشید با توجه به مستعد بودن شهرستان سمنان می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از خسارت به مراتع و صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی گردد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار