با حضور نوبخت؛

۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیته امداد و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی ۲۷ واحد مسکونی در روستای هج و نج شهرستان بیرجند به نمایندگی از دو هزار واحد مسکونی محرومین آماده بهره برداری در خراسان جنوبی افتتاح شد.

از این تعداد پنج واحد ویژه مددجویان کمیته امداد و ۲۲ واحد نیز توسط بنیاد مسکن احداث شده است.

این تعداد به نمایندگی از دو هزار واحد مسکن محرومین در استان افتتاح شد که ۵۰۰ واحد توسط کمیته امداد و هزار و ۵۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

یکی از مصوبات سفر اسفند سال گذشته نوبخت به استان خراسان جنوبی، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان بود که امروز ۲ هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسید.

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد و در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

گفتنی است همچنین امروز با حضور دکتر نوبخت طرح هادی روستای هج و نج با اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

خوش خبری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جوانان

تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم بهره برداری از ۲۲واحد مسکونی ویژه نیازمندان در روستای هُجُ نُج بیرجند گفت: اگر جوان‌ها به روستا‌هایی بیایند که بنیاد مسکن در آنها برای محرومان خانه ساخته است به آنها ۴۰میلیون تومان وام روستایی می‌دهیم تا برای خود شغل ایجاد کنند و با رایزنی منابع طبیعی به آنها زمین کشاورزی هم می‌دهیم و از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) نیز به آن‌ها کمک بلاعوض اعطا می‌کنیم تا روستا‌ها بار دیگر رونق بگیرند.

او با بیان اینکه از ۱۰هزار واحد مسکونی که برای نیازمندان خراسان جنوبی تصویب شد ۵هزار واحد سهم بنیاد مسکن است که تا کنون ۱۵۰۰واحد شاخته شده و تا دهه فجر ۱۵۰۰واحد دیگر را ساخته خواهد شد، افزود: علاوه بر ساخت این واحد‌های مسکونی در روستاها، طرح‌های هادی و راه روستایی هم برایشان می‌سازیم.

بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه مسئولیت ساخت ۱۷هزار واحد مسکونی در کشور به عهده این نهاد گذاشته شده است گفت: از این تعداد ۶هزار واحد در سیستان و بلوچستان، ۵هزار واحد در کرمان، ۵هزار واحد در خراسان جنوبی و هزار واحد نیز در یکی دیگر از استان‌ها ساخته می‌شود.

او همچنین از راه اندازی ۲۰هزار پنل خورشیدی در روستا‌های کشور بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین دستگاه‌های مختلف برای اشتغال مناطق کم برخوردار خبر داد و ادامه داد: این کار بزرگی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برای اشتغال روستائیان انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: با کمک‌های دولت مسیر توسعه استان کم برخوردار خراسان جنوبی هموار شده است که شروع پروژه راه آهن، جذب ۲۰۰میلیارد تومان برای راهها، بهره برداری از ۴۲۰کیلومتر بزرگ راه و باند دوم و ساخت ۲۹بوستان در ۲۹شهر استان از جمله پیشرفت‌های این استان در مسیر توسعه است.

او گفت: با شروع پروژه ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی جمعیت قابل توجهی دارای شغل شده اند به طوریکه در تابستان امسال ۵درصد کاهش بیکاری داشته ایم و پروژه مسکن محرومان سبب تثبیت جمعیت روستا‌ها و مهاجرت معکوس شده است.

معتمدیان افزود: با بازگشت جمعیت به روستاها، رونق اشتغال روستائیان را نیز شاهد هستیم و باید به روستائیان بگویم که به زودی از محل تفاهم نامه‌ای که با بنیاد برکت بسته ایم با ارائه تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان، دام مولد در اختیارشان می‌گذاریم تا دامداری روستا‌ها دوباره رونق بگیرد و اشتغال روستائیان افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۳۰۰روز از سال آفتابی است، از  رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست این استان کم درآمد را برای رونق اشتغال در بخش درآمدزایی از تولید انرژی خورشیدی، یاری رساند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار