طی سه سال آتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی سرمایه گذاری می‌شود

مدیر دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی این سازمان در بخش توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی طی دو تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بابک طالبی مدیر دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در ارومیه برگزار شده بود، با تقدیر از شاخص‌های بالای عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در عملیات راهداری، جابجایی زائران اربعین، امداد رسانی به مناطق سیل زده کشور، حمل کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی و طرح ابرار در سطح کشور افزود: طی ۲ تا سه سال آینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی سرمایه گذاری خواهد کرد.

بابک طالبی گفت: هم اکنون ۲۴ پایانه مرزی فعال و رسمی در کشور وجود دارد که اخیرا ۶ پایانه مرزی هم جهت احداث با کشور عراق به تصویب رسیده است که پایانه مرزی کیله سردشت در آذربایجان غربی یک سهم از این شش پایانه مرزی جدید را به خود اختصاص داده است.

طالبی با بیان اینکه با دارا بودن ۶ پایانه مرزی رکورد دار کشور است، افزود: پایانه مرزی بازرگان بعنوان مهمترین پایانه مرزی با سهم ۶۳ درصدی در واردات زمینی به کشور در استان آذربایجان غربی قرار دارد و همچنین در جابجایی مسافرین و گردشگران سهم استان غیر قابل انکار است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات عمرانی در پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی گفت: توسعه و تکمیل پایانه مرزی بازرگان، احداث پایانه‌های مسافری رازی و سرو که جزو زیباترین ساختمان‌های پایانه‌های مسافری کشور هستند و تکمیل پایانه مرزی تمرچین و ساماندهی ورودی این پایانه و نیز احداث سایت و گیت‌های موقت برای تردد در پایانه مرزی جدید کیله سردشت از مهمترین اقدامات در پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی است.

مدیر دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اقدامات این دفتر در احداث پاسگاه‌های پلیس راه و قرارگاه‌های پلیس راه اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ تصمیم به احداث ساختمان‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه با نماد و شکل یکسان و متحد و بصورت پیش ساخته بتنی گرفته شد که در مرحله اول ساخت ۵۰ ساختمان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان مورد تصویب قرار دارد و از جمله این پاسگاه‌های در دست احداث میتوان به پاسگاه پلیس راه شاهین دژ - تکاب در استان آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود ۶۵۰ راهدارخانه در سطح کشور از ساخت راهدارخانه‌های مجهز و کامل در سطح کشور با نماد و هویت یکسان و در ۴ اقلیم با ۳ تیپ و در مجموع با ۱۲ طرح خبر داد.

این مقام مسئول در پایان از اقدامات انجام گرفته در طرح ابرار و برنامه ریزی ۴۰۰ کیلومتر در سطح استان برای این امر را مهم ارزیابی کرد و در این شاخص استان آذربایجان غربی را یکی از رتبه‌های برتر در کشور عنوان کرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.