کرمانشاه پیشرو برقراری حلقه اتصال دادسرا و دانشگاه علوم پزشکی

اولین نشست تخصصی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه با معاون دادستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دادگستریبه گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ایمانی مقدم معاون دادستان کرمانشاه گفت: خدماتی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود گستردگی خاص خود را دارد به گونه ای که از قبل از تولد تا بعد از مرگ را در بر می گیرد.


او گفت: اولین استانی هستیم که یک حلقه اتصال بین دادسرا و دانشگاه به این شیوه برقرار نمودیم تا مکانهایی که پرونده ساز است را در همان اول راه شناسائی و از رفت و آمدهای بیخود به دادسرا و اتلاف وقت نیروها جلوگیری و از سرگردانی آنها در فضای شلوغ دادسرا بکاهیم و همین جا به پرونده ها رسیدگی کنیم.


او بیان کرد: یکی از مهمترین خواسته های دادستان از شما کارشناسان حقوقی این است که ساز و کار را به گونه طراحی کنید که مراجعه به دادسرا کمتر بشود تا باعث اتلاف وقت دادسرا، پرسنل و مردم نشود.


خلیل عسگری مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :در خصوص حقوق عامه هنوز ابهاماتی وجود دارد که حتی برای برخی از حقوقیون نیز جا نیافتاده و تفسیرش مشکل است.


او افزود: در مواردی که پرونده ساز است اقداماتی انجام داده ایم و با تدوین بخشنامه ای از ارجاع بیماران و خانواده های آنان به دادسرا و دادگستری جلوگیری کردیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار