صدور سندمالکیت ثبتی برای ۷۰ موقوفه در ماهان

رییس ادراه اوقاف و امور خییره ماهان گفت: طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

صدور سندمالکیت ثبتی برای ۷۰ موقوفه در ماهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید مرتضوی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: در راستای اقدامات ثبتی این اداره در سنددار کردن موقوفات، طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

او با بیان اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد، افزود:بیشتر اراضی موقوفه این شهر کاربری کشاورزی، زراعی و باغی دارد که با توجه به مساحت و ارزش رقبه، برخی از این موقوفات از لحاظ اهمیت جزو موقوفات مهم کشوری محسوب می‌شوند.

مرتضوی بیان داشت: با شناسایی و پیگیری وضعیت موقوفات مجهول الهویه و اقداماتی درجهت شناسایی موقوفات قدیمی با تقدیم وقفنامه‌های قدیمی به اوقاف با تلاش‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته تعداد یازده موقوفه شناسایی و تعیین و تکلیف شدند.

رییس اداره اوقاف ماهان افزود: موقوفات قدیمی و متروک زیادی در ماهان وجود دارد که طی سالیان گذشته به دلیلی خشکسالی ویا بی توجهی‌های صورت گرفته مورد بلااستفاده و برخی مورد سودجویی قرار گرفتند که در همین راستا تثبیت مالکیت اراضی موقوفات یکی از مهمترین وظابف اوقاف در احقاق حقوق این املاک می‌باشد.

او گفت: افراد و اشخاصی که وقف نامه‌های قدیمی در اختیار دارند، این اسناد را در اختیار اوقاف قرار دهند تا علاوه بر احیاء و شناسایی این املاک به اجرای نیت واقفین خیراندیش هم اقدام کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار