راه آهن برای بازسازی واگن‌های رجا با واگن پارس توافق کرد.

توافق جدید رجا با واگن پارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،مختاری مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با اشاره به توافق جدید همکاری مشترک واگن پارس و شرکت رجا گفت: بازسازی اساسی ۵۵ دستگاه واگن مسافری رجا از محل تبصره ۱۸ صورت می‌گیرد و هم اکنون در حال توافقات نهایی برای ساخت ۲۰ دستگاه واگن مسافری نو دیگر برای این شرکت از محل تبصره ۱۸ به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال هستیم.

مختاری افزود: گام اول این همکاری که در حال اجراست شامل بازسازی اساسی ۲۵ دستگاه واگن با اعتباری معادل ۴۱۰ میلیارد ریال است و ساخت ۸ دستگاه واگن مسافری نو شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز دراین کارخانه در حال انجام است.

او اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه حاصل توافق صورت پذیرفته بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه بوده است و مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیگیری‌های فراوانی داشتند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس با قدردانی از رجا برای گسترش همکاری‌های مشترک با واگن پارس بیان کرد: امیدواریم راه آهن به عنوان اصلی‌ترین متولی صنعت ریلی در کشور همچنان به حمایت‌های خود از واگن سازان داخلی ادامه دهد.

او ادامه داد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار مانند شرکت رجا ایجاد کرده که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی می‌شود و رونق تولید درمجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.

شرکت مادر تخصصی واگن پارس اراک بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافربری و مترو در خاورمیانه است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: راه آهن ، واگن پارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.