مهم‌ترین علل ابتلا به ذات‌الریه چیست؟

یکی از علل بروز بیماری ذات‌الریه فعالیت در هوای آلوده است، لذا پزشکان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از این بیماری عفونی ریوی افراد از تحرک در فضای باز در زمان آلودگی هوا پرهیز کنند.

مهم‌ترین علل ابتلا به ذات‌الریه چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اثر عفونت کیسه‌های هوایی ریه، این عضو حیاتی شما با مایعات و چرک پر شده و باعث می‌شود به دلیل سخت شدن تنفس اکسیژن کافی به جریان خون نرسد.

هر کسی به طور بالقوه در معرض این بیماری قرار دارد، ولی نوزادان کمتر از ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیش از سایرین در معرض ابتلا به ذات‌الریه قرار دارند. علت خطر ابتلای این محدوده سنی به این بیماری عفونی به این دلیل است که سیستم دفاعی بدن آن‌ها به اندازه کافی برای مبارزه با عفونت قوی نیست.

علائم ذات‌الریه

علائم این بیماری با در نظر کرفتن سن و وضعیت سلامتی افراد متغیر است، اما شایع‌ترین علائم این بیماری عبارتند از: درد سینه هنگام تنفس یا سرفه، سرفه‌ای که باعث ایجاد خلط می‌شود، خستگی و از دست دادن اشتها، تب، تعرق، استفراغ، تنگی نفس.

علل ذات‌الریه چیست؟

برخی از مهم‌ترین علل ذات‌الریه عبارتست از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین ویروس RSV Respiratory Syncytial Virus (که به عنوان علت اصلی ذات‌الریه در نوزادان یکسال و کوچک‌تر شناخته می‌شود.

برای درمان این بیماری استفاده از آب سبزیجات همچون خیار، چغندر، هویج و اسفناج به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین سم زدایی توصیه می‌شود.

پزشکان برای درمان این بیماری آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند، اما این تنها کافی نیست و بیمار باید در کنار مصرف به موقع آن تا حدود یک هفته استراحت کرده و از فعالیت‌های روزمره خود دست بکشند.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای پیشگیری از این بیماری از تردد و فعالیت در هوای آلوده و همچنین استعمال دخانیات پرهیز کنند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.