ثبت بیش از ۸۴ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت بیش از ۸۴ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مراسم تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری استان اردبیـل از ثبت بیش از ۸۴ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان از ابتدای امسال خبر داد.

او با اشاره به اینکه هوشمندسازی جاده‌های استان اردبیل از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل است افزود: علاوه بر ۶۴ سامانه تردد شماری ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از آمادگی ۱۱۰ اکیپ راهداری برای انجام عملیات زمستانی در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در قالب ۱۱۰ اکیپ راهداری جهت انجام عملیات برفروبی و بازگشایی محور‌ها درآماده باش کامل هستند که همزمان با ۱ دی روز راهداری عازم محور‌های مواصلاتی استان می‌شوند.

رحمتی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت حمل ونقل کالا و ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافر در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۵۶ هزار حلقه لاستیک سهمیه‌ای به نرخ دولتی دربین رانندگان پرتلاش دیار سبلان توزیع شده است.

او با اشاره به شناسائی، توقف و قلع و قمع ۵۸۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در جاده‌های استان از حمایت قضائی دادگستری کل استان اردبیل قدردانی کرد و افزود:راهداران پرتلاش در قالب گشت‌های شبانه روزی ازراه که سرمایه ملی است حفاظت و صیانت می‌کنند و با هرگونه تخلف در این حوزه به شدت برخورد می‌نمایند.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل برگزاری ۲۳۷ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در استان اردبیــل را یادآور شد وگفت:یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال ۹۱ در قالب همایش‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق مختلف استان اجرا شده و تاکنون ۹ هزارو ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان نیز دربین موتورسواران استان توزیع شده است.

رحمتی از افزایش ۲۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۸ ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از ۱ میلیون و ۵۸ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که این مهم رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او روکش آسفالت ۷۳ کیلومتر از محور‌های اصلی، فرعی و روستائی استان، ۱۶۵ هزار متربع لکه گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری در محور‌های مواصلاتی و خط کشی بیش از یک هزارو ۲۵۵ کیلومتر از جاده‌ها را از جمله اقدامات راهداران استان در ۸ ماه گذشته دانست و گفت: درقالب طرح ملی ابرار ۹۰ کیلومتر راه روستائی باتلاش راهداران بهسازی و شن ریزی شده و آماده آسفالت می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ایمن سازی محور‌ها وحذف نقاط حادثه خیز را اولویت اصلی راهداری عنوان کرد و افزود: از ۲۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محور‌های استان ۱۰ مورد حذف و ۸ مورد دیگـر نیز در دست اجراست.

رحمتی با بیان اینکه درجهت تحقق شعار زمستان بیدار و رونق گردشگری آشیانه ماشین آلات راهدارخانه آلوارس سرعین آماده بهره برداری است تصریح کرد: عملیات احداث راهدارخانه آلوارس در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۲۰۰ مترمربع ساختمان اداری و ۱۸۰ مترمربع آشیانه ماشین آلات از خرداد ۹۷ با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی شروع شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار