سومین دوره آموزشی مبلغین بومی اوقاف اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه اصفهان از برگزاری دوره آموزش روحانیون و مبلغین بومی اوقاف استان به مدت یک روز در سالن اجتماعات امامزاده شاه کرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حجت الاسلام، ولی الله روان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان اظهار داشت: اداره کل اوقاف اصفهان از ابتدای سال برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را برگزار می‌کند که از جمله می‌توان به طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، خیمه‌های معرفت و برنامه‌های مناسبتی همچون جشن نیمه شعبان، جشن‌های غدیر، دهه کرامت، دهه ولایت، ایام فاطمیه و ... اشاره کرد.

او ادامه داد: در برگزاری این برنامه‌ها از مبلغان بسیاری به صورت مستمر و یا مناسبتی و در قالب طرح‌ها در بحث تبلیغات و امور فرهنگی بهره‌مند هستیم از این رو لازم است برای ارتقای سطح علمی این مبلغان دوره‌هایی را برای آن‌ها برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه اصفهان اذعان داشت: این دوره آموزشی باهدف توانمندسازی و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت مبلغین بومی، ائمه جماعات برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره آموزشی چهارشنبه ۴ دی ماه به مدت یک روز با حضور مبلغین بومی و ائمه جماعات در سالن اجتماعات امامزاده شاه کرم برگزار خواهد شد.

حجت السلام روان تصریح کرد: این دوره به‌صورت کارگاهی و در قالب کلاس آموزشی با موضوع وقف و مشاوره، اخلاق کاربردی، اخلاق با رویکرد تبلیغ در امامزادگان، تدبر در قران و روش‌های تفسیر، روش بیان تفسیر و.. برگزار می‌شود.

روان در ادامه اظهارکرد: به‌منظور تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تبلیغ و ترویج معارف قرآن و سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام، تبیین آراء و افکار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، در طول سال و برنامه‌های مناسبتی از ظرفیت مبلغین بومی استفاده می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: روحانیون و مبلغین مستقر و اعزامی به امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان تلاش می‌کنند با برپایی مجالس مختلف، راه‌اندازی ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی و رفع شبهات و ارائه مشاوره در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف، بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، و ... پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.

لازم به ذکر است، به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا خواهدشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.