توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان کاشانی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت:بسته های حمایتی مرکز افق آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) واقع در مشهداردهال کاشان به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال بیت نیازمندان توزیع شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام اصغر توسلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بسته‌های حمایتی مرکز افق آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر(ع)که در چند ماه اخیر توزیع شده است شامل توزیع ۱۹ بسته مهر تحصیلی برای یکسال دانش آموزان به ارزش ۳۸ میلیون ریال، ۱۷۰ بسته ارزاق به ارزش ۳۴۵ میلیون ریال و اهدای ۶۷ کارت هدیه به اقشار آسیب پذیر به ارزش ۶۷ میلیون ریال است.

او، با اشاره به اینکه بسته مهر تحصیلی شامل دفاتر سیمی، مدادرنگی، جامدادی، کلاسور، کیف، کاغذ کلاسور، انواع خط کش، کیف و سایر لوازم التحریر مورد نیاز بود تصریح کرد: بسته حمایتی ارزاق نیز که در سه مرحله توزیع شد شامل گوشت، برنج، روغن، رب، برنج، ماکارونی، سویا و ... بود.

به گفته او، دیدار اعضای مرکز افق آستان مقدس امامزاده علی بن باقر علیه السلام با خانواده معظم شهدای منطقه اردهال اقدام فرهنگی این مرکز در کنار اقدامات حمایتی آن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در ادامه یادآورشد: راه اندازی مرکز افق آستان مقدس حضرت علی بن اقر (ع) مشهداردهال کاشان از دو ماه قبل تا کنون برابر دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت‌های اجتماعی این مرکز افق آستان مقدس در سطحی وسیع در منطقه مشهد اردهال آغاز شده است.

حجت‌الاسلام توسلی، افزود: این مرکز به همت هیئت امناء و مدیریت آستان مقدس با مدیریت حسن علیزاده و همکاری مدیریت آستان حاج محمد خیرخواه، آقایان سیدعلی اکبر حسینی و حاج محمود شریفی و سایر اعضای هیئت امناء و پرسنل آستان مقدس راه اندازی شده است که در حال اجرای برنامه‌های اجتماعی در سطح منطقه هستند.


وظایف و کارکرد‌های مرکز افق بقاع متبرکه

 

او، اظهارداشت: این مراکز وظیفه تقویت نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع و اماکن متبرکه با رویکرد استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بقاع متبرکه را به عنوان مراکز قطب‌های فرهنگی و زیارتی با رعایت ارزش‌های اسلامی با عنایت به بیانیه گام دوم با اولویت بندی و زمان بندی دارند.

به گفته او، بررسی وضعیت موجود منطقه و محدوده امامزاده و برنامه‌ریزی لازم جهت آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و نیازسنجی فرصت‌ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه و رفع نیاز‌های مذکور در قالب امدادرسانی لازم، مددکاری اجتماعی و یا کمک‌های نقدی و غیرنقدی (سبد معیشتی و توزیع ارزاق) به نیازمندان، ایجاد اشتغال برای کودکان کار و زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست، کمک به ترک اعتیاد و ارائه آموزش‌های لازم، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، ایجاد مراکز تخصصی مشاوره خانواده، برپایی کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، راه اندازی مهد‌های قرآنی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد محدوده بقعه و حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان، کمک به تهیه جهیزیه و ازدواج زوج‌های جوان بی بضاعت، ایجاد نشاط اجتماعی در قالب اردو‌های خانوادگی محدوده بقاع متبرکه و کوهگشت‌های خانوادگی، حمایت مالی و معنوی بیماران نیازمند و ایجاد گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ساکنان محدوده بقاع متبرکه شاخص و فرآتر از آن سطح شهرستان از جمله وظایف و اقدامات مرکز افق آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر (ع) خواهد بود.

حجت‌الاسلام توسلی، در پایان افزود: تا کنون علاوه بر آستان مقدس علی بن باقر (ع) مراکز افق آستان مقدس سلطان امیراحمد علیه السلام کاشان و امامزاده، ولی بن موسی علیه السلام راوند کاشان و امامزاده ابراهیم فین در کاشان راه اندازی شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار