امیدواری مردم به دستگاه قضایی

مردم این روز‌ها بدلیل مبارزه قوه قضاییه با تبعیض و فساد به این دستگاه قضایی امیدوارتر از گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان بابل با بیان اینکه مردم به دستگاه قضایی امیدوارتر شدند، افزود:خوشبختانه بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد مراجعه کنندگان اذعات داشتند که با آن‌ها رفتار مناسب در محاکم می‌شود، اما این آمار کفایت نمی‌کند و انتظار ما این است که این آمار به بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا کند.

او افزود: بحث سرعت توام با دقت بر رسیدگی پرونده‌ها نیز جزو برنامه‌ای است که آن را دنبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران مرحله چشاندن مزه عدالت در کام عدالت‌جویان، مرحله اجرای احکام است که نیاز داریم همکاران ما به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس نیز تاکید کرد و گفت: زندان را باید محدود کنیم برای کسانی که باید زندان باشند؛ نباید هر کسی را زندانی کنیم؛ یک شب زندانی شدن یک فرد آثار بسیار زیادی را برای یک فرد تا آخر عمر او می‌گذارد.

او با بیان اینکه قانون‌گذار باید زندان را به موارد خاص محدود کند، گفت: امروز از زندان بابل بازدید کردم و متوجه شدم یک فرد برای پرداخت ۱.۸ میلیون تومان در زندان است ما باید نسبت به کاهش زندانی کردن افراد حساسیت داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: قانون دست ما را برای جایگزین حبس باز گذاشته است؛ مقرر شده است ۱۵ درصد محکومین حبس جایش را به جایگزینی حبس بدهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار