نگاه سندیکای صنعت مخابرات، ملی و دغدغه اصلی آن صنعت مخابرات کشور است

فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران جوان در مورد وضعیت سندیکای ایران و اهداف آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

سندیکا تشکلی است که ۱۵۰ عضو آن شرکت‌های تولیدی یا تحقیقاتی و اجرایی و خدمات فنی مهندسی در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات است. سندیکا کار هماهنگی را انجام می‌دهد و ما با نهاد‌های دولتی و دستگاه‌های کارفرمایی بزرگ در ارتباط هستیم. از طرفی اعضایمان تامین کننده هستند و سازمان‌ها و کارفرمایان، متقاضی و مصرف کننده؛ لذا بر اساس نیاز برنامه ریزی می‌کنیم و بر روی تکنولوژی‌های مطرح کار می‌کنیم و نقشه راهی داریم که اعضای ما به صورتی کار کنند که نیاز‌های بازار را تامین کنند.

یکی از راه‌های ارائه توانمندی‌ها این است که در نمایشکاه‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش بگذاریم و نمایشگاه مخابرات و تلکام یکی از آن هاست. هدف اصلی از شرکت کردن در نمایشگاه تلکام این بود که نسبت به نمایشگاه قبل چه تعیراتی داشتیم؛  از نمایشگاه قبلی تا الان ۶۸ دستاورد داشتیم که ۳۲ مورد نرم افزاری و ۳۶ مورد سخت افزاری است و آقای فیروز آبادی رییس شورای عالی فضای مجازی، با بازدید از نمایشگاه از این دستاورد‌ها به صورت نمادین رونمایی کردند و از بقیه دستاورد‌ها بازدید کردند.

این دستاورد‌ها به صورت ملموس قابل دیدن بود که همه دستگاه‌ها می‌توانند از این دستاورد‌ها بازدید کنند.

نگاه سندیکای صنعت مخابرات، ملی و دغدغه اصلی آن صنعت مخابرات کشور است

ما در سال ۹۸ که سال رونق تولید است، می‌خواستیم سهم شرکت‌های داخل را در توسعه مخابرات را بالا ببریم و بتوانیم بخش‌هایی از این کار‌ها را جایگزین دستاورد‌های خارجی کنیم و در شبکه‌های ثابت ارتباطی و موبایل کاری کردیم که ۷۰ درصد از تجهیرات را ایرانی کردیم. آقای صدری مدیر عامل مخابرات اظهار کردند که به ۸۰ درصد از این بخش رسیدیم و درصد کمی تا پایان ۸۵ درصد که از اهدافمان است باقی مانده است.

در مورد شبکه‌های موبایل نیز که ۳۰ درصد از کار انجام شده و هدف گذاری کردیم که به ۵۰ درصد برسد و تفاهم نامه‌های شرکت‌های ایرانسل و همراه اول نیز حاکی آز آن بود که شبکه‌های موبایلی به سمت ایرانی شدن پیش می‌روند و در سال آینده نیز قطعا این هدف‌ها افزایش می‌یابد.

او همچنین در مورد همکاری‌ها با شرکت‌ها و ارتباط با آن‌ها گفت:در مورد شرکت‌های عضو این مسئله مهم است که با تشکل ما همکاری می‌کنند ما با آن‌ها رابطه‌ای تنگاتنگ داریم و تشکل دیگری نیز وجود دارد به نام اتحادیه مشاوران و صادرکنندگان که مکمل ما هستند.

همه کشور می‌دانند که نگاه سندیکا نگاهی ملی است و دغدغه اصلی ما صنعت مخابرات کشور است و تشکل سندیکای صنعت مخابرات نزد وزارت صمت و وزارت ارتباطات مقبولیت دارد. مشورت و سوال با ما و درخواست ما از نهاد‌ها به گونه‌ای است که انگار از سمت جامعه صنعت مخابرات صحبت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار