دستگیری اخلالگر اقتصادی با ۱۶۷ میلیارد ریال درآمد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف یک فقره اخلال در نظام اقتصادی و فروش ارز دولتی به ارزش ۱۶۷ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سردار شجاع فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس آگاهی اخباری مبنی بر گرفتن ارز با نرخ دولتی توسط چند شرکت در یکی از شعب بانک‌های استان برای وارد کردن کالا‌های اساسی دریافت کردند که با پیگیری موضوع مشخص شد این شرکت‌ها با عدم وارد کردن کالا، ارز دریافتی را در بازار آزاد به فروش رسانده اند.

او افزود: با هماهنگی مقام قضائی و استعلام از بانک‌های مربوطه و با رایزنی انجام شده با مسئولان حراست و حقوقی بانک، بررسی همه جانبه و جامعی در خصوص این موضوع انجام و مشخص شد ۲ شرکت با اعمال متقلبانه مبلغی حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۴ یورو ارز دولتی به بهانه وارادات کالا از بانک دریافت کرده اند اما، نسبت به وارد کردن کالا اقدامی انجام نشده است.

سردار شجاع بیان کرد: تیمی مجرب از کارکنان عملیات ویژه پلیس آگاهی با هدایت عملیاتی رئیس پلیس آگاهی استان تشکیل و موضوع را دقیق و موشکافانه بررسی کردند که مشخص شد بعضی از اعضای هیئت مدیره این ۲ شرکت با نقشه قبلی چند شهروند جویای کار را فریب داده و اسامی آنان را جزو اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ثبت کرده اند و با انجام اقدامات متقلبانه ارز دولتی را دریافت کرده اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: متهمان از طریق فروش ارز دولتی در بازار آزاد حدود ۱۶۷ میلیارد ریال درآمد، نامشروع کسب کرده بودند که در این رابطه یک متهم دستگیر و به دلیل حضورنداشتن سایر متهمان در خراسان جنوبی، با هماهنگی مقام قضائی تحت پیگرد قرار گرفتند.

او عنوان کرد: با توجه به ملی بودن موضوع، پرونده برای سیر مراحل قانونی توسط مقام قضائی به دادسرای ویژه اقتصادی تهران ارسال شد و شناسایی و دستگیری سایر متهمان از آن طریق در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار