قصی السهیل به عنوان نامزد ائتلاف البنا برای سمت نخست‌وزیری عراق معرفی شد

ائتلاف البنا عراق در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور قصی عبدالوهاب السهیل، وزیر سابق آموزش را به عنوان نامزد نخست‌وزیری عراق معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف البنا عراق به رهبری هادی العامری، طی نامه‌ای به برهم صالح، رئیس‌جمهور جمهور عراق، اعلام کرد که رهبران فراکسیون‌های زیرمجموعه ائتلاف البنا عراق، قصی عبدالوهاب السهیل، وزیر سابق آموزش عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری این کشور معرفی می‌کنند.

ائتلاف البنا با بیان اینکه این ائتلاف فراکسیون اکثریت را تشکیل می‌دهند، از برهم صالح خواست السهیل را که دارای تخصص و توانایی زیادی در مدیریت بوده و پاکدست است، مطابق ماده ۷۶ قانون اساسی عراق مامور تشکیل دولت کند.


بیشتر بخوانید: «ائتلاف البناء» عراق گزینه خود را برای نخست وزیری معرفی می‌کند

نماینده عراقی مداخله آمریکا را اصلی‌ترین مشکل این کشور دانست


نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، فالح الفیاض، ائتلاف العقد الوطنی، محمد الحلبوسی، ائتلاف القوی العراقیه نامه مذکور را امضا کرده‌اند.

این در حالی است که ریاض العوادی، عضو جریان حکمت به رهبری عمارالحکیم به المیادین گفته است که این جریان در دولتی به ریاست قصی السهیل شرکت نخواهد کرد و به نخست وزیری او رای نخواهد داد.

قصی السهیل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار