نرخ باسوادی در نهاوند ۹۷ درصد است

رئیس اداره سواد آموزی نهاوند گفت: این شهرستان سومین شهر باسواد استان بعد از همدان و ملایر است.

نرخ باسوادی در نهاوند ۹۷ درصد استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا سوری، رئیس اداره سوادآموزی نهاوند ما با بیان اینکه باید برای ریشه کنی بی‌سوادی تلاش کنیم گفت: امسال در شهرستان نهاوند برنامه‌هایی برای باسواد کردن افراد جامانده از تحصیل در حال اجرا است.

او ادامه داد: کلاس‌های سوادآموزی در ۳ بخش سوادآموزی، انتقال و تحکیم برگزار می‌شود و سالانه درمجموع این کلاس‌ها ۳۰۰ نفر در شهرستان باسواد می‌شوند.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ کلاس سوادآموزی، ۱۱ کلاس انتقال و ۱۷ کلاس تحکیم برگزار شده است.

سوری با اشاره به اهمیت سوادآموزی در دنیای امروز گفت: باید همه برای ریشه کنی بی‌سوادی همکاری کنند، چون نقش سواد در خیلی از مسائل و روابط اجتماعی تأثیرگذار است.

او گفت: نرخ باسوادی در استان همدان ۹۵ درصد و در شهرستان نهاوند ۹۷ درصد است که این نرخ از بین جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال محاسبه می‌شود.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند افزود: بعد از شهر‌های همدان و ملایر شهرستان نهاوند سومین شهر باسواد استان همدان است که از نرخ باسوادی در این شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است.

سوری با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف باسوادی در شهرستان گفت: امسال تاکنون ۱۴۵ نفر در شهرستان برای باسواد شدن نام نویسی کرده‌اند و در کلاس‌ها و یا در منزل از سوی پشتیبان‌ها به سوادآموزی مشغول هستند.

او ادامه داد: در دوره انتقال به کلاس‌های بالاتر نیز ۱۱۵ نفر نام نویسی کرده‌اند و در بخش تحکیم دوره نیز ۲۲۰ نفر نام نویسی کرده‌اند.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند گفت: در کنار سوادآموزی باهدف ارائه مهارت‌های فنی وزندگی به سوادآموزان دو مرکز یادگیری محلی در نهاوند راه‌اندازی شده است که در روستای فیازمان و شهر گیان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.