جنگنده‌های ناتو فعالیت‌های خود را در امتداد مرز‌های غربی روسیه افزایش داده‌اند

فرمانده ناوگان بالتیک وابسته به ناوگان نیروی دریایی روسیه از افزایش تحرکات ناتو در مرزهای این کشور خبر داد.

جنگنده‌های ناتو فعالیت‌های خود را در امتداد مرز‌های غربی روسیه افزایش داده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرمانده ناوگان بالتیک وابسته به ناوگان نیروی دریایی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های ناتو امسال فعالیت‌های خود را در امتداد مرز‌های غربی روسیه افزایش داده‌اند.

دریاسالار «الکساندر نوساتوف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتی‌های نظارتی متعلق به کشور‌های غربی به طور دائم در نزدیکی مناطقی که ناوگان بالتیک در حال انجام آموزش است، حضور دارند. تعداد پرواز‌هایی که هواپیما‌های نظارتی در امتداد مرز‌های زمینی و دریایی ما انجام داده‌اند، امسال از ۸۰۰ مورد فراتر رفته است. این میزان در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۷۸ پرواز بوده است. تعداد پرواز‌های هواپیما‌های جنگی نیز دو برابر شده و از ۴۰۰ مورد فراتر رفته است.

بر اساس این بیانیه، در برخی روزها، جت‌های جنگی ناوگان بالتیک به منظور رهگیری متخلفین بالقوه مرز‌های هوایی چندین بار به پرواز درآمده‌اند.

فرمانده ناوگان نیروی دریایی روسیه همچنین خاطر نشان کرد ناوگان بالتیک از نزدیک چنین اقدامات کشور‌های غربی را تحت نظر دارد و دائما کشتی‌ها و جنگنده‌های ناتو را ردیابی می‌کند.

نوساتوف تاکید کرد: «من با اقتدار کامل می‌گویم که ناوگان بالتیک از منابع و قابلیت‌های کافی برای خنثی کردن هرگونه تجاوز احتمالی برخوردار است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار