معاون دادگستری کل استان مرکزی خبرداد؛

تشکیل پرونده قضایی برای دو مورد تخلف انتخاباتی در استان مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از تشکیل پرونده قضایی برای دو مورد تخلف انتخاباتی خبرداد.

تشکیل پرونده قضایی برای دو مورد تخلف انتخاباتی در استان مرکزیخیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی درحاشیه نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات استان گفت:  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت:  تا کنون سه مورد تخلف انتخاباتی مشاهد شده که به یک مورد آن تذکر کتبی داده شده و برای دو مورد دیگر پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم با بیان اینکه مجریان انتخاباتی باید در فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان بی‌طرف باشند گفت: فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان حوزه‌های انتخاباتی استان ریزبینانه رصد و هرگونه اهمال رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالهی افزود: پشتیبانی وحمایت احزاب، گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها از داوطلبان بدون رعایت قانون محلی از اعراب ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: مجریان انتخابات ملزم به رعایت کامل قانون هستند و دستگاه قضایی با اعضای هیات‌های اجرایی که قانون را نادیده گرفته و تخلف کنند با جدیت و قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: دادستان‌ها در شهرستان‌ها وظیفه دارند دامنه نظارتی خود را بر فرایند انتخاباتی گسترش دهند و با هر گونه رفتار و عملکرد غیرقانونی اعضای هیات‌های اجرایی با جدیت برخورد می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های چاپخانه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز در چاپ اقلام تبلیغاتی داوطلبان انتخاباتی هم گفت: باید در اسرع وقت لیست کامل چاپخانه‌ها تهیه شده و از فعالیت چاپخانه‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.