فرماندار قصرشیرین از تدوین بانک اطلاعاتی از جوانان واجد شرایط شهرستان برای واگذاری اراضی کشاورزی به آنان خبر داد و گفت: نباید از ظرفیت اشتغالزایی این طرح غافل شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار در نشست استاندار کرمانشاه با جوانان قصرشیرین که امروز (دوم دی) برگزار شد، از شهرستان قصرشیرین به عنوان یکی از مناطق راهبردی کشور یاد کرد و گفت: وجود مرز‌های مشترک با عراق یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی این شهرستان است.

او ادامه داد: وجود ۲۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم، چهار هزار هکتار باغ و ۱۵۲ هزار هکتار مرتع و اراضی طبیعی از دیگر مزیت‌های شهرستان است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت‌های کشاورزی زیادی وجود دارد، بیان کرد: می‌توان مجتمع‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و گلخانه‌ها را در شهرستان راه‌اندازی کرد و با توجه به هم مرزی این شهرستان با عراق، نسبت به صادرات محصولات تولیدی آن‌ها اقدام کرد.

به گفته تاتار منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هم فرصت مناسبی برای احداث سردخانه و واحد‌های مرتبط است.

او با بیان اینکه قصرشیرین در مدت هشت سال جنگ مقداری از مسیر توسعه عقب‌مانده، یادآوری کرد: هم اکنون باید با ظرفیت‌هایی که داریم این شهرستان را به روند توسعه برگردانیم.

او بیان کرد: در همین راستا طرح واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان تحصیل کرده قصرشیرین در نظر گرفته شده است.

فرماندار قصرشیرین از تدوین بانک اطلاعاتی از جوانان واجد شرایط برای واگذاری این اراضی خبر داد و افزود: باید از ظرفیت اشتغالزایی این طرح استفاده کنیم.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.