دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره سراسری پایان یافته و ۶۲۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فواد جهانی گفت: دوازدهیمن جشنواره داستان بانه به صورت سراسری و به ۲ زبان کُردی و فارسی در نیمه دوم اسفند امسال تحت عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده‌ایم» برگزار می‌شود.

اوافزود: ۳۹۱ اثر بزرگسالان به زبان فارسی، ۱۵۱ اثر بزرگسالان به زبان کُردی، ۴۸ اثر در بخش کودک و نوجوان به زبان فارسی، ۱۵ اثر نیز به زبان کُردی، ۱۸ اثر در بخش مقاله و هفت اثر در بخش وتار به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه رسیده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب نویسندگان، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعداد‌های درخشان و شناسایی ظرفیت‌های ادبیان داستانی کشور با معرفی برترین‌های این عرصه، ایجاد گفتمان در ۲ حوزه ادبیان داستانی کُردی و فارسی با بهره گیری از گفتگو، مصاحبه و نشست اساتید این حوزه و تقدیر از اساتید حوزه ادبی است.

او، بانه را زادگاه داستان نویسان مشهور دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بانه زادگاه رمان نویسان فاخر کشوری است برگزاری این جشنواره اهمیت بسیاری برای مردم فرهنگ دوست این دیار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.