رضایی تشریح کرد؛

جزئیاتی از گام پنجم هسته‌ای ایران

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: با توجه به اینکه کشور‌های غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، ایران می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد.

برجامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام پنجم هسته‌ای ایران اظهار داشت: منطبق با بند ۳۷ برجام گام‌های بعدی برداشته می‌شود اما هنوز مفاد آن مشخص نیست و به طور حتم گام‌های بعدی با کاهش تعهدات کشورمان همراه خواهد شد.

او افزود: میزان تعهدات دو طرف در برجام محور قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند عملکرد و تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

رضایی عنوان کرد: ایران اسلامی طبق مفاد گام پنجم هسته‌ای، باتوجه به اینکه کشور‌های اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد و حتی در گام‌های بعدی به صفر برساند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اروپا اقدام خاص و مؤثری در خصوص حفظ برجام انجام ندهد که همین موضوع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به‌ همراه دارد.

رضایی با بیان اینکه باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، بیان کرد: ظرفیت‌های داخلی کشور نادیده گرفته شده و یا اینکه باور نداریم جمهوری اسلامی می تواند با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد:هرچه ایران به‌ روی مواضع خود ایستادگی کند، به همان میزان آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند که این نشان می‌دهد دولت آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و این مهم گامی برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۵۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اقا می بخشید بنده یک سوال دارم خداوکیلی جوابم را بدید.ما برای اجرای این برجام چند گام برداشتیم تا اجرایی بشه که هنوز می خواهیم برای لغوش گام پنجم را برداریم و بعد از این گامها هنوز اندر خم یک کوچه ایم.چرا با یک گام اجراییش کردیم و الان با دهها گام داریم منتفیش می کنیم ایا اینطوری ضررش بیشتر نیست.یک بار اشتباه کردیم با یک گام به جلو رفتیم تمام مسیر را خدا وکیلی دیگه برای لغوش گام بگام نریم جلو تا باز متضرر شویم.ما همیشه کارهامون بر عکس بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
باالاخره این جزییات چی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۴:۵۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام ،


تا شانزده دیماه ، روز استیضاح پدربزرگ ترامپ صبر کنید ،
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
ایران موفق باش.