پیونگ‌یانگ:

آزمایش‌های کره شمالی تهدیدی برای ژاپن به شمار نمی‌رود

رسانه رسمی کره شمالی اظهارات وزیر دفاع ژاپن که آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ را تهدیدی قریب الوقوع عنوان کرده بود مورد انتقاد قرار داده و این آزمایش‌ها را در راستای ارتقای توان دفاعی توصیف کرد.

آزمایش‌های کره شمالی هیچ تهدیدی برای ژاپن نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه رسمی کره شمالی اظهارات وزیر دفاع ژاپن درباره آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ را مورد انتقاد قرار داد.

«تارو کونو»، وزیر دفاع ژاپن اخیرا آزمایش‌های موشکی کره شمالی از ماه مه تاکنون را «تهدیدی قریب‌الوقوع برای امنیت ژاپن» توصیف کرده و آن را مورد انتقاد قرار داده بود.

رسانه دولتی کره شمالی روز سه‌شنبه ۳ دی طی یادداشتی، این اظهارات تارو کونو را محکوم و آزمایش‌های انجام شده را در راستای ارتقای توان دفاعی توصیف کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: اخیرا وزیر دفاع ژاپن تدابیر اتخاذ شده کره شمالی برای بهبود قابلیت‌های دفاعی را «شلیک موشک بالستیک» خوانده است. او بار دیگر درباره تهدید قریب‌الوقوع کره شمالی سخن گفته است که این امر ناشی از رویکرد خصمانه عمیق علیه کره شمالی است.

بیشتر بخوانید:

در این یادداشت تاکید شده که آزمایش‌های اخیر کره شمالی هیچگونه تهدیدی برای ژاپن به شمار نمی‌رود.

رسانه دولتی کره شمالی در ادامه می‌افزاید: با این وجود ژاپن در حال تحریک فشار بین‌المللی بر کره شمالی به بهانه «تهدید غیرمنطقی» است و این نشان می‌دهد که این کشور به دنبال هدف دیگری است نه امنیت خودش و منطقه.

این یادداشت درخواست ژاپن برای «مذاکره بدون پیش شرط» را ریاکارانه توصیف کرده و می‌افزاید: همزمان این کشور به دنبال جلب حمایت جامعه بین‌المللی برای تحریم‌ها و فشار بیشتر علیه کره شمالی است.

امروز سه‌شنبه دیدار سه جانبه سران چین، کره جنوبی و ژاپن در شهر چنگدو چین برگزار شد. در این دیدار سه جانبه که برای اولین بار بعد از گذشت بیش از یک سال صورت گرفت، هر سه طرف به دنبال رسیدن به وحدت رویه برای مقابله با کره شمالی بودند.

این دیدار همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر فرستادن ”هدیه کریسمس“ انجام شد. کیم جونگ، اون رهبر کره شمالی گفته است اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در مذاکرات هسته‌ای امتیازی ندهد، هدیه‌ای که مشخص نشده چیست، ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار