بزودی:

تدوین برنامه جامع ستاد راهبری کاهش تصادفات در خراسان جنوبی

در کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی راه خراسان جنوبی مقرر شد، حد اکثر تا هفته آینده برنامه جامع ستاد راهبری کاهش تصادفات تهیه شود.

تدوین برنامه جامع ستاد راهبری کاهش تصادفات در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی راه استان گفت: علل عمده تصادفات برون و درون شهری ناشی از نبود وجود برخی زیر ساخت‌های استان و بخشی هم به دلیل رعایت نکردن قوانین از سوی مردم است.

او افزود: بزودی برنامه جامع ستاد راهبری کاهش تصادفات با همکاری اعضای کمیسیون ایمنی راه استان تهیه و ارائه خواهد شد.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دراین جلسه با اشاره به محور‌های پرحادثه استان عنوان کرد: محور‌های نهبندان – زاهدان، نهبندان - سربیشه، طبس - یزد و بیرجند - قاین چهار محور پرحادثه استان هستند که از این بین محور‌های نهبندان بیش‌ترین آمار فوتی را داشته اند.

او همچنین از افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف تا عید نوروز خبر داد.

سرهنگ توفیقی نیا جانشین پلیس راه استان نیز با اشاره به وقوع ۶۰ درصدی تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اظهار کرد: می‌توان با اصلاح شیب شیروانی، شیار لرزاننده طولی و عرضی، احداث پارکینگ کنترل سرعت برای استقرار گشت مشکلات این قسمت را حل کرد.

سرهنگ ربیع زاده رئیس اداره فنی و مهندسی پلیس راهور استان نیز از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی و جرحی درون شهری خبر داد و گفت: در بحث اعمال قانون، کاهش توقیفات را داشته ایم، اما اعمال قانون را کم نکرده ایم.

شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز با اشاره به امداد رسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رد ۹ ماهه امسال افزود: با توجه به مسافت زیاد جاده‌های استان گاهی زمان رسیدن نیرو‌های امدادی در هنگام بروز تصادفات طولانی می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم افراد در هنگام اخذ گواهینامه، آموزش‌های امدادی جمعیت هلال احمر را نیز بر اساس مصوبه‌ای بگذرانند تا در دقایق اولیه تصادفات بتوانند کمک کنند.

راه اندازی ۳ پایگاه اورژانس از ابتدای سال و ۵ پایگاه دیگر، خبری بود که حسینی مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار