الزامی بودن مدرک تحصیلی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از الزامی بودن مدرک تحصیلی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهامت مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای رانندگان در حوزه حمل و نقل در جاده با توجه به پیشرفت تکنولوژی خودرو باید رانندگان تحصیلات دیپلم به بالا را حتما داشته باشند.

او با اشاره به اینکه ده هزار و ۵۲۹ نفر راننده فعال در حوزه حمل نقل و کالا مسافر در استان داریم که در مجموع یک و هفت دهم درصد رانندگان کشوربه استان ما تعلق دارندافزود تمامی رانندگان کارت هوشمند، کارت سلامت و بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش ده هزار از رانندگان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند .

شهامت ادامه داد: در استان علاوه بر خود پایانه بار ۶ پایانه مسافری فعال داریم و بیش از ۵ هزار و ۶۲۵ دستگاه انواع ناوگان کامیونی اتوبوسی مینویسی سواری کرایه را داریم که این آمار ۴ دهم درصد ناوگان کل کشور است.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد:۱۰۰ شرکت حمل نقل در استان داریم و ۲۰ شعبه و نمایندگی شرکت کالا را داریم. 

او افزود: در حوزه کالا در ۸ ماهه امسال ۳ میلیون ۷۱۳ هزار تن کالا در استان حمل شده است که در حوزه مسافر یک میلیون ۲۶۸ مسافر حمل شده اند.

شهامت با اشاره به اینکه تمامی رانندگان مطالبات صنفی دارند افزود:۷۳ درصد رانندگان شاغل مینگین سنی شان بین ۳۰ تا ۵۰ سال است که بیشتر آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.