تحصیل بیش از ۶۴ درصد دانش آموزان متوسطه دوم کشور در رشته‌های نظری

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۴ درصد دانش آموزان متوسطه دوم کشور معادل یک میلیون و ۷۴۵ هزارو ۹۲۹ نفر در رشته نظری در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در جلسه هم اندیشی معاونین آموزشی مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:  از این تعداد دانش آموزان رشته نظری ۲۵۴ هزار نفر معادل ۱۴ درصد در رشته ریاضی فیزیک، ۷۰۴ هزارو ۷۵۹ دانش آموز در معادل ۴۰ درصد در رشته علوم تجربی مشغول به علم آموزی هستند.

او بیان داشت: هم اکنون بیش از ۳۵ درصد از دانش آموزان دوره متوسطه دوم کشور در هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول به علم آموزی هستند که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم به ۵۰ درصد خواهد رسید

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه که مدیران باید در زمینه تشویق دانش آموزان در رشته‌های مهارتی تلاش کنند افزود کلید توسعه و گشودن بن بست اشتغال در کشور گرایش دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

معاونان آموزشی اموزش و پرورش ۱۳ گانه استان نیز کمبود فضای آموزشی، فرسوده بودن مدارس، کمبود فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی، نیرو انسانی، قرار گرفتن تعدادی از مدارس در مناطق سخت گذر، استفاده از نیروی غیر متخصص، قطعی آب و برق در مدارس به دلیل کمبود اعتبار را از مشکلات مدارس استان اعلام کردند.

بیش از ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سه هزار و ۲۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.