معرفی ۹۷درصد واحد‌های احداثی سیل زدگان به بانک‌ها

استاندار گلستان گفت: ۹۷درصد واحد‌های احداثی به بانک‌ها معرفی شده اند و تقریبا تمامی آنها تسهیلات لازم را دریافت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر با اشاره به ۷۷۰۷واحد سیلزده نیازمند بازسازی در استان گفت: تا کنون ۹۴درصد واحد‌های احداثی پی کنی شده، ۵۳درصد در مرحله سقف قرار دارند و ۲۲درصد از هفت هزار و ۷۰۷ واحد به مردم تحویل داده شد.

او با بیان اینکه سرعت تحویل واحد‌های مسکونی افزایش یافته افزود: ۷۰پیمانکار بنیاد مسکن در حال بازسازی واحد‌ها هستند و البته بسیاری از خانه‌ها توسط خودِ مالکان ساخته می‌شوند.

استاندار گلستان با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته گفت: بنیاد مستضعفان تا کنون ۴۵هزار تن سیمان رایگان در اختیار سازندگان قرار داده و تا انتهای بازسازی در کنار استان خواهد بود.

دکتر حق شناس افزود: از ابتدای امسال سه هزار و ۴۴۵میلیارد تومان منابع در راستای مدیریت سیل به استان ارایه شده که تا کنون سه هزار و ۸۷میلیارد تومان آن هزینه شده است.

او با اشاره به نیاز ۱۰۲۱کیلومتر از رودخانه‌های جهت لایروبی، گفت: تا کنون ۱۸۴کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده و با توجه به تخصیص ۴۰میلیارد تومانی وزارت نیرو امکان لایروبی ۲۰۰کیلومتر دیگر تا پایان سال مالی وجود دارد و برای ادامه روند لایروبی نیازمند تخصیص‌های دیگر از سوی این وزارتخانه هستیم.
 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.