هزار و ۶۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی گلستان چشم انتظار دریافت کمک بلاعوض

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزانی که هنوز کمک بلاعوض دولت برای سیلزدگان را دریافت نکرده اند تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شوند.

جمشیدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: همکاران ما در جهاد کشاورزی استان در روز‌های پس از سیل اطلاعات مربوط به ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار این بخش را در سیستم جمع آوری و در اختیار پژوهشگاه فضایی که یکی از معاونت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به عنوان مرجع تایید خسارت بهره برداران از سیل است، قرار دادیم.

جمشیدی افزود: پژوهشگاه فضایی بر اساس نقشه‌های هوایی که در زمان سیلاب تهیه کرده است اطلاعات ۱۸ هزار و ۹۰۰ بهره بردار را تایید کرد و بر همین اساس هم به این افراد کمکبلاعوض پرداخت و برای دریافت تسهیلات ۴ درصدی هم به بانک‌ها معرفی شدند.

او ادامه داد: در این بین پژوهشگاه فضایی، اطلاعات مربوط به هزار و ۶۰۰ بهره بردار را تایید نکرده است و همین امر هم علت پرداخت نشدن کمک بلاعوض به این افراد است.

جمشیدی ادامه داد: پژوهشگاه فضایی بر اساس نقشه‌های هوایی خود اعلام کی کند این بهره برداران از سیل خسارت ندیده اند، اما همکاران ما در شهرستان‌ها بر اساس بازدید‌های میدانی، بر خسارت این بهره برداران پافشاری م یکنند.

او گفت: به همین منظور برای رفع مشکل دوباره اطلاعات و مستندات مربوط به این بهره برداران جمع آوری و به پژوهشگاه فضایی ارسال شد و قرار است تا دو هفته آینده این نتیجه اعلام شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان افزود: امسال ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید:معرفی بیش از ۲۸ هزار سیل زده به بانک‌های عامل


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.